۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۵۶۸۰۵
حجت الاسلام پژمانفر در گفت‌وگو با رسا:

حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم نیست

حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم نیست
نماینده مجلس با انتقاد از عدم تناسب میان حقوق کارگران و نرخ تورم تأکید کرد که مطالبات کارگران باید در چارچوب های قانونی پیگیری شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در زمینه حمایت از حقوق کارگران و رسیدگی به مطالبات به حق آنها گفت: مطالبات کارگران باید در چارچوب های قانونی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق مطالبات به حق کارگران باید مسیرهایی که قانون پیشبینی کرده طی شود، اظهار داشت: امروز متأسفانه در پیگیری مطالبات به حق کارگران مسیر قانونی طی نمی شود.

حجت الاسلام پژمانفر با تأکید بر اینکه مسؤولان باید اقدامات لازم برای تحقق مطالبات کارگران را انجام دهند، ابراز کرد: مسائلی همچون افزایش حقوق کارگران از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید از طریق قانون و مسیرهای قانونی پیگیری شده و تحقق یابد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت حمایت از حقوق کارگران و کسانی که تحت پوشش وزارت تعاون هستند و از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می کنند، تأکید و بیان کرد: یکی از مصادیق حمایت از حقوق کارگران، ایجاد تناسب میان حقوق کارگران و نرخ تورم است.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز هیچگونه تناسبی میان این حقوق کارگران و تورم وجود ندارد، گفت: امروز این بحث در مورد شاغلان و بدتر از آن در مورد بازنشستگان مورد توجه قرار نگرفته و نارضایتی به شدت بالایی را رقم زده است.

حجت الاسلام پژمانفر در پایان با اشاره به ضرورت توجه مسؤولان به مطالبات کارگران و بازنشستگان تحت پوشش وزارت تعاون خاطرنشان کرد: افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان ظلم فاحشی بود که در قبال کارگران صورت گرفت./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات