۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۵۶۹۳۳
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

طلاب برای لحظه لحظه عمر خود برنامه داشته باشند

طلاب برای لحظه لحظه عمر خود برنامه داشته باشند
آیت الله صدیقی با بیان اینکه رفتار و کردار طلاب مکتب امام صادق(ع) باید در راستای کسب رضایت الهی باشد، گفت: طلاب برای لحظه لحظه عمر خودشان باید برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) عصر امروز در جلسه درس اخلاق که در مسجد امام رضا(ع) این مدرسه برگزار شد، گفت: در ساحت مقدس حضرت باری‌تعالی هیچ شری وجود ندارد.

وی با بیان حدیثی، ادامه داد: روایت‌شده کسانی که در عالم دنیا از خداوند متعال درخواست و حاجتی تمنا کردند اما به آن نرسیدند در عالم آخرت به بهتر از آن می‌رسند؛ پروردگار فرموده از من بخواهید تا اجابت کنم.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان به‌واسطه دعا حاجات خود را از خداوند درخواست می‌کند، اظهار داشت: حال دعا عنایت الهی است، کسانی که عطش انس و تشرف دارند باید قدر این حالت را بداند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه گاهی انسان به بلا و سختی گرفتار می‌شود تا رفع آن را از خدا درخواست کند، ابراز کرد: انسان اگر غیبت امام زمان(عج) را همانند زمانی که تشنه آب است در وجود خود حس نکند دعایش برای ظهور واقعی نخواهد بود.

وی افزود: اگر درخواست انسان عینی و حقیقی باشد ولی به آن نرسد مشخص می‌شود که خداوند اجابت آن خواسته را ذخیره کرده است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه دعا انسان را به اجابت خواسته‌هایش نزدیک می‌کند، عنوان کرد: گریه نعمتی است که خداوند به نوزاد عطا کرده تا از این طریق مادر به گرسنگی فرزند پی ببرد؛ بنابراین دعا بیانگر نیاز انسان به عنایت و رحمت الهی است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اولیای الهی مظهر خداوند متعال هستند، گفت: این‌گونه نیست که انسان از امامان معصوم(ع) درخواستی داشته باشد و آن بزرگواران اجابت نکنند.

وی با تأکید بر اینکه عمر بزرگ‌ترین سرمایه است، اظهار داشت: انسان عاقل هرگز این سرمایه عظیم و ارزشمند را چوب حراج نمی‌زند.

آیت‌الله صدیقی با خطاب قرار دادن طلاب، گفت: اگر شما طلاب می‌خواهید با امام صادق(ع) سنخیتی داشته باشید باید اهل برنامه‌ریزی بوده و تلاش کنید در مسیری که خداوند راضی است گام بردارید./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات