۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۵۶۹۹۶

سه قدم برای افزایش رقابت در صنعت حلال

سه قدم برای افزایش رقابت در صنعت حلال
مدیر توسعه اقتصادی و صنعت حلال اندونزی، تکنیک های افزایش رقابت در صنعت حلال را تبیین کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، صنعت حلال در اندونزی باید به طور مداوم رقابت خود را بهبود ببخشد تا بتواند در بازار بین المللی رقابت کند.

به نوشته رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، افضل علیاسار، مدیر توسعه اقتصادی و صنعت حلال در سخنرانی برنامه آکادمیک-تجارت-دولت در مراسم حلال در جاکارتا به صورت مجازی توضیح داد، سه کار وجود دارد که فعالان تجارتی و صنایع حلال اندونزی برای بهبود رقابت باید انجام دهند:

اول، ارتقاء کیفیت تولید به منظور رعایت استانداردهای بازار بین المللی است.

دوم، تامین ظرفیت تولید به طوری که مهارت در تولید باید کافی باشد.

سوم، باید تداوم وجود داشته باشد، یعنی کالاها همیشه به گونه ای تولید می شوند که بصورت مداوم آماده باشند.

به گفته افضل، صنعت حلال در اندونزی توسعه کاملاً دلگرم کننده ای را تجربه کرده است. حتی سال 2019 سال موفقیت در بخش اقتصاد اسلامی و صنعت حلال اندونزی شد. در مه 2019، رئیس جمهور برنامه جامع اقتصادی حلال اندونزی را راه اندازی کرد که در آن تقویت زنجیره ارزش حلال وجود داشت.

دولت همچنین در توسعه اقتصادی و امور مالی اسلامی بسیار جدی است. یکی از کارهایی که انجام شده بهبود و توسعه بخش اقتصادی است.

سری یونیانتی، مدیر کل صنعت کوچک و متوسط وزارت صنعت گفت، در حال حاضر محصولات صنعت کوچک و متوسط هنوز هم در بازار داخلی حاکم است. از 4.4 میلیون صنعت کوچک و متوسط در اندونزی، اکثر آن صنایع کوچک (98 درصد) است و اکثریت صنایع خانگی هستند. و از تولید صنایع کوچک و متوسط​​، 98 درصد بازار، بازار داخلی است یا نیازهای محلی را برآورده می کند.

سری توضیح داد که یکی از موانعی که صنعت حلال با آن روبروست مواد اولیه ای است که هنوز به مواد وارداتی متکی است. مواد اولیه فرآورده های حلال هنوز هم اکثراً وارداتی هستند، در حالیکه پتانسیل زیادی برای جایگزین کردن مواد اولیه وارداتی داریم. بنابراین، وزارت صنعت در تلاش است تا با توانمندسازی کلیه بخش ها از بالادست تا پایین دست، تعویض واردات را برای تحقق بخشیدن در داخل کشور افزایش دهد.

ارسال نظرات