۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۵۷۰۳۰
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در واکنش به توئیت حجاریان:

«تشویش اذهان عمومی» را نمی‌توان با «آزادی بیان» توجیه کرد

«تشویش اذهان عمومی» را نمی‌توان با «آزادی بیان» توجیه کرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آزادی بیان آن چیزی نیست که موجب تشویش اذهان شود، گفت: کاری که آقای موسوی خوئینی ها انجام داد صد در صد اشتباه بود.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به مظلوم نمایی حجاریان و جریان اصلاحات که نامه پر از فتنه گری و توطئه آمیز موسوی خوئینی‌ها را مصداقی از آزادی بیان می‌خوانند، گفت: کسانی که از لحاظ خودسازی ضعف دارند از روحیه انتقادپذیری برخوردار نیستند و همواره سعی می کنند تقصیرها را گردن دیگران بیاندازند.

وی با بیان اینکه آزادی بیان یکی از اصول اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده و در قانون اساسی نیز ذکر شده است، اظهار داشت: آزادی بیان قیودی دارد که همه ما موظف به رعایت آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه آزادی بیان آن چیزی نیست که موجب تشویش اذهان شود، بیان کرد: این که شخصی با سخنان خود و یا نامه نگاری خود سبب اخلال در نظام شده و موجب حیرت افکار عمومی شود را نمی توان آزادی بیان دانست، زیرا اینگونه اعمال برای نظام هزینه ساز است.

رییس دانشگاه قم تصریح کرد: اگر شخصی از روی خیر خواهی به یک سری از مسائل انتقاد داشته باشد می تواند انتقاد خود را از طریق نامه محرمانه و یا به صورت حضوری و سایر گزینه های ارتباط گیری بیان کند، آزادی بیان این است، نه این که نامه ای را به صورت سرگشاده در جامعه پخش کند و با این عمل خود زمینه سوء استفاده بیگانگان را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: کاری که آقای موسوی خوئینی ها انجام داد صد در صد اشتباه بود، زیرا سبب شد کسانی که با انقلاب میانه ای ندارند و معاند نظام هستند از این موضوع سوء استفاده های بسیاری کنند./841/ت302/ف

حسین ثالث موید
ارسال نظرات