۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۵۷۰۳۱
فتنه خاکستری (۴۸)

دعوت مجدد برای مناظره / خوئینی‌ها همچنان در سکوت

دعوت مجدد برای مناظره / خوئینی‌ها همچنان در سکوت
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوعلم گفت: هر جایی که وی بپذیرد، در یک جمع علمی و اندیشه‎ای، در خبرگزاری‎ها از جمله خبرگزاری رسا حاضر هستم که یک گفت‌وگوی سازنده صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی ذوعلم، معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‎وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نامه موسوی خوئینی‎ها به رهبر معظم انقلاب را نوعی فرافکنی و مبهم خواند و اظهار داشت: این نامه مصداق قضاوت غیر منصفانه است که همه کاستی‎ها و مشکلات کشور را متوجه شخص رهبری کرده است؛ در صورتی که موسوی خوئینی‎ها دقیقا می‎داند که تصمیم سازی و تصمیم گیری‎ها در کشور ما مطابق با قانون اساسی و فرآیندی است که جامعه اسلامی رقم می‎زند.

وی با اشاره به حاکمیت مردم‎سالاری دینی در نظام اسلامی یادآور شد: در یک جامعه مردم سالار، تصمیم و رأی مردم و تشخیص آنها است که مسؤولیت‎ها را مشخص می‎کند و مجموعه قوای سه گانه، هر کدام مجموعه ای عظیمی هستند با انگیزه‎ها، اندیشه‎ها، توانمندی‎ها و ظرفیت‎های متفاوت که نمی توان با همه اینها به یک شکل عمل کرد.

نامه موسوی خوئینی‎ها، فرافکنی ناشی از یک نوع ساده‎لوحی است

رییس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نامه موسوی خوئینی‎ها را ساده‎لوحانه عنوان کرد و گفت: این نامه، فرافکنی ناشی از یک نوع ساده‎لوحی غیرقابل قبول است که یک فرد می‏ تواند درباره یک نظام مردم سالاری و انقلابی مثل جامعه ما داشته باشد که تصور کند یک شخص همه تصمیمات را می‌گیرد، هرچند آن شخص مورد اعتماد و مورد قبول همگان است؛ اما این نگاه نسبت به نظام اسلامی اشتباه است.

وی تصریح کرد: مغالطه‎ هایی که در این نامه هست، باید برای جامعه تبیین شود، هرچند قطعا نگارنده نامه این مطلب را می‎داند، اما به هر حال باید بستری فراهم شود که این تبیین صورت بگیرد، این که ایشان یک تیری را در تاریکی رها کند و هجمه ای صورت بگیرد؛ منصفانه نیست.

دعوت مجدد موسوی خوئینی‎ها به مناظره و گفت‌وگو

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوعلم، موسوی خوئینی‎ها را مجددا دعوت به مناظره کرد و افزود: همان روزی که موسوی خوئینی‎ها این نامه را منتشر کرد؛ بنده نیز نامه نوشتم و وی را دعوت به گفت‌وگو  مباحثه کردم که به صورت میزگرد، مناظره یا نشست، این مباحث روشن شود و هر جایی که وی بپذیرد، در یک جمع علمی و اندیشه‎ای، در خبرگزاری‎ها از جمله خبرگزاری رسا نیز اگر وی پذیرفت، حاضر هستم که مناظره و یک گفتگوی سازنده صورت پذیرد.

وی ابراز داشت: با نگاه خیرخواهانه و مشفقانه برای حل مشکلات کشور، تنها راه پیشرفت، گفت‌وگو و ارائه راهکار است و اگر شرایط گفت‌وگو فراهم شود، خواهم پرسید که این گونه مبهم سخن گفتن و مغالطه کردن مشکلی را حل نمی‎کند و شایسته یک فرد سیاسی که خودش را صاحب نظر می‎داند نیست و اگر آقای موسوی خوئینی دلسوز کشور است، چه ایده و راهکاری برای بهبود اوضاع کشور دارد؟

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پاسخ‎ علما و اساتید حوزه علمیه به نامه موسوی خوئینی‎ها خاطرنشان کرد: بسیاری از علما و اساتید به پشت صحنه این نامه و اهداف آن پاسخ دادند؛ اما اگر خواسته باشیم به متن این نامه بپردازیم؛ آقای موسوی خوئینی‎ها اعلام آمادگی کند، تا در یک جلسه‎ای با حضور اندیشمندان، طلاب، دانشجویان و رسانه‎ها، راهکار وی برای اداره جامعه شنیده شود و بحث‎های جدی با حضور صاحب نظران در جلسات مختلف مطرح شود و مردم نیز قضاوت کنند.

نامه نگاری موسوی خوئینی‎ها اهانت به مردمسالاری دینی است

وی به ناکارآمدی برخی دولت‎ها و قصور مجلس در برخی دوره‎ها اشاره و تصریح کرد: آقای موسوی خوئینی‎ها به جای این که مسؤولیت معیشت مردم و اقتصاد را از قوه و نهاد مربوطه سؤال کند، گویا چشمش را بسته و تصور کرده است که ما در یک کشور بدون قانون زیست می‎کنیم و این گونه نامه نگاری، اهانت بزرگی به جامعه است که با مردم‎سالاری دینی اداره می‎شود و مردم، حق تعیین سرنوشت خودشان را برعهده دارند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوعلم به فرآیندهای مستحکم قانونی و مردمی در نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: چهل و دو سال است که در کشور انتخابات برگزار می‎شود و جامعه اسلامی با فرآیندهای مستحکم قانونی اداره می‎شود، مراکز مختلف تصمیم ساز، نهادهای مختلف و قوای سه گانه در کشور وجود دارند و هر کدام وظایفی دارند و ولی فقیه نیز طبق قانون اساسی مسؤولیت‎های مختلفی دارد و این گونه مغالطه کردن درست نیست./908/ت302/ف

ارسال نظرات