۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۵۷۰۷۹
توهین به مرجعیت شیعه(14)؛

آخوند کمالی: اهانت به آیت‌الله سیستانی دسیسه و توطئه دشمنان است

آخوند کمالی: اهانت به آیت‌الله سیستانی دسیسه و توطئه دشمنان است
آخوند کمالی اهانت به حضرت آیت‌الله سیستانی را دسیسه و توطئه دشمنان اسلام برشمرد و گفت: ما علمای اهل سنت هرگونه اهانت به مرجع عالی‌قدر شیعیان را محکوم می‌کنیم.

آخوند گلدی کمالی، عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط در انتشار کاریکاتوری اهانت‌آمیز علیه شخصیت بزرگ جهان اسلام، حضرت آیت‌الله‌ سیستانی، اظهار داشت: توهین به مراجع دینی اقدام سازمان‌یافته دشمنان است.

وی ضمن محکوم کردن اقدام موهن روزنامه عربستان سعودی «الشرق و الاوسط» در توهین به حضرت آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان، افزود: در طول تاریخ دشمنان برای ایجاد تفرقه بین امت‌های اسلامی دست به هر مکر و حیله‌ای زده‌اند و این اقدام آن‌ها هم نشان‌دهنده رذالت و پستی آن‌ها است.

آخوند کمالی اضافه کرد: دشمنان اسلام تاب و تحمل وحدت و همبستگی بین ملت‌های مسلمان را ندارند و هر بار به‌گونه‌ای وحدت و برادری امت مسلمان را نشانه می‌گیرند و البته همیشه تیر آن‌ها به سنگ می‌خورد.

مدیر حوزه علمیه خادمیه روستای امانلی شهرستان راز و جرگلان ادامه داد: توهین به حضرت آیت‌الله سیستانی هم اقدامی سازمان‌یافته و در راستای ایجاد تفرقه بین امت‌های اسلامی از سوی استکبار جهانی و همدستانش است.

آخوند کمالی تصریح کرد: هرگونه اهانت به مراجع دینی اهانت به دین مبین اسلام است همه علمای جهان اسلام وظیفه‌دارند این‌گونه اقدامات را محکوم کنند و خشم و انزجار خود را از دشمنان اسلام فریاد بزنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مجامع و محاکم بین‌المللی هم در این مورد سکوت خود را شکسته و این‌گونه اقدامات ننگین از طرف دشمنان اسلام را محکوم کنند تا بار دیگر شاهد تکرار این‌گونه اقدامات وقیحانه از سوی دشمنان نباشیم.

آخوند کمالی افزود: حضرت آیت‌الله سیستانی یکی از شخصیت‌های بزرگ و مهم در کشور عراق است که در سال‌های گذشته در کنار سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی تلاش‌های گسترده‌ای در به هلاکت رساندن گروه مزدور و تکفیری داعش و گسترش تقریب مذاهب داشتند.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در خراسان شمالی اظهار داشت: امروز حضرت آیت‌الله سیستانی یک شخصیت بزرگ دینی در گسترش تقریب بین مذاهب اسلامی در کشور عراق به شمار می‌روند و ما علمای اهل سنت خراسان شمالی هرگونه توهین و اهانت به این مرجعیت دینی را محکوم می‌کنیم./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شریفی علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
اقدام اخير روزنامه اي سعودی صهیونی در اهانت به نماد سيادت و نمونه علمي و معنوي و تقوا حضرت آيت الله العظمي سيستاني محکوم است.
0
0