۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۵۷۰۹۱
عضو هیأت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تبیین کرد؛

شواهدی محکم مبنی بر عدم رضایت رهبر انقلاب از عملکرد وزارت خارجه

شواهدی محکم مبنی بر عدم رضایت رهبر انقلاب از عملکرد وزارت خارجه
حجت الاسلام ملک‌زاده بی‌اعتنایی به خطوط قرمز رهبری و رهنمودهای ایشان درباره اعتماد نکردن به آمریکا و غربی‎ها، را حاکی از عدم رضایت ایشان نسبت به عملکرد وزارت خارجه دانست.

حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو هیأت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره سخنان و دفاعیات وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی گفت: برآیند سخنان نمایندگان مجلس درباره گزارش آقای ظریف این بود که در دولت های یازدهم و دوازدهم و در دیپلماسی کشور، انفعال و کاستی های بسیاری به وجود آمده و انتظار ما از وزارت امور خارجه یک کشور انقلابی برآورده نشده است.

حجت الاسلام ملک زاده ابراز داشت: در این سال ها شاهد سوء استفاده استعمارگران و مستکبران از انفعال وزارت امور خارجه بودیم و این انفعال باعث شد حتی در امور داخلی کشور ما نیز دخالت کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یادآور شد: آقای ظریف در دفاعیات خود در مجلس به گونه ای القا کرد که طرح و علمکرد وزارت خارجه مورد حمایت مستقیم رهبر معظم انقلاب بوده است و سردار سلیمانی از طرح های آنها حمایت کرده است.

وی با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از دولت های مختلف خاطرنشان کرد: تجربه زعامت رهبر معظم انقلاب نشان داده است که ایشان همواره حمایت کننده مسؤولان ارشد نظام بوده‎اند، تا در حفظ منافع و مصالح عالی کشور درست عمل کنند.

حجت الاسلام ملک زاده بیان کرد: رهبر انقلاب همواره از دولت‎های مختلف از جمله دولت هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی حمایت کرده است، هرچند در بسیاری از مواقع، مواضع و دیدگاه‌های ایشان متفاوت با نظر رییس جمهورهای وقت بوده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: بر این اساس رهبر انقلاب بارها از سیاست های وزارت خارجه در دوره دهم و یازدهم حمایت کرده است؛ هرچند نظرات و دیدگاه های متفاوتی در این زمینه داشته اند و نسبت به عملکرد وزارت امور خارجه به خصوص در زمینه برجام، انتقادات و نکاتی ارائه کردند.

خسارت‌های تحمیلی برجام نتیجه بی‌اعتنایی به رهنمودهای رهبر انقلاب است

وی به خطوط قرمز و شروط دوازده گانه رهبر معظم انقلاب در برجام اشاره کرد و گفت: ایشان درباره اعتماد به آمریکا و غربی‎ها، رهنمودها و نکاتی ارائه دادند و این مسأله نشان می دهد که ایشان از عملکرد وزارت امور خارجه راضی نبودند؛ اما رهبر معظم انقلاب برای حفظ مصالح عالی نظام سعی دارند که در این مسائل برخورد تنشی و سلبی نداشته باشند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: وزیر امور خارجه نباید این گونه تصور کند که حمایت های ایشان از دولت و دیپلماسی کشور به معنای رضایت کامل ایشان از علمکرد آنهاست و از آن عنوان دستاورد بزرگ یاد کنند؛ بلکه وی باید به انتقادهای رهبر از دستگاه دیپلماسی کشور توجه کند.

حجت الاسلام ملک زاده بیان کرد: خسارت‎های برجام و تشدید تحریم‎های غیر عادلانه کنونی از سوی مستکبران و استعمارگران به سبب بی اعتنایی به رهنمودهای رهبر انقلاب در زمینه برجام است./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات