۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۵۷۲۰۶

اکران خصوصی برای نجومی بگیران

اکران خصوصی برای نجومی بگیران
به تازگی اخباری در حوزه فرهنگ و رسانه منتشر شده است که بعضی سینماگران با نیت جذب پول به ویلاهای شمال شهر تهران رفته و برای لوکس‌نشینان اکران خصوصی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سرمایه و بودجه اولیه به عنوان یکی از منابع اصلی برای تولید آثار فرهنگی به خصوص در سینما نقش بی‌بدیلی دارد و شاید نقش سرمایه‌گذار به عنوان عنصر تعیین کننده در کنار تهیه کننده نقش آفرین عرصه هنر خواهد بود و جهت‌دهی کار را شکل می‌دهد.

یکی از اتفاقات پر سروصدا درباره سرمایه اولیه سریال شهرزاد بود که توسط هادی رضوی تامین مالی می‌شد و سپس به جرم فساد اقتصادی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شد. حسن فتحی یکی از فعالان اصلاح‌طلب به عنوان کارگردان اثر تلاش کرده بود تا با این پول در قالب درام عاشقانه‌ای با بازی ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی به نقش به اصطلاح فداکارانه مصدق در جریان تاریخ معاصر بپردازد و کاملا نقش آیت الله کاشانی را به محاق ببرد.

سرمایه‌گذار تأثیر زیادی بر روند آثار تولید شده دارند تا جایی که می‌توانند تاریخ را وارونه‌نمایی کنند یا اینکه مسیر اصلی روند فیلم‌سازی کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

چند مدتی است که بعضی کارگردان‌ها برای جذب اسپانسر به دنبال اکران خصوصی آثار خود برای نجومی‌بگیران شده‌اند که این مسأله به خودی خود می‌تواند موضوع مورد بررسی باشد، همانطور که روزی مجموعه آثاری همچون یک خانواده محترم یا آشغال‌های دوست داشتنی می‌توانست روایتی نادرست از واقعیت را بازگو نماید یا سفارت‌های خارجی سفارش دهنده فیلم به کارگردان داخلی باشند یا اینکه همچون سریال تهران به صورت پنهانی از داخل ایران فیلم تهیه کنند، این موضوع نیز به نوبه خود می‌تواند مسأله‌ای مهم و مورد توجه باشد./881/ت201/ف

ارسال نظرات