۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۵۷۳۱۲
توهین به مرجعیت شیعه(23)؛

امام جمعه بغداد: آیت الله سیستانی نزد مردم عراق شخصیتی مردمی است

امام جمعه بغداد: آیت الله سیستانی نزد مردم عراق شخصیتی مردمی است
امام جمعه بغداد با اشاره به توهین روزنامه سعودی به حضرت آیت الله سیستانی بیان کرد: علت این توهین ها داشتن شخصیت مردمی و اجتماعی ایشان است.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد، طی سخنانی با اشاره به توهین روزنامه سعودی به حضرت آیت الله سید علی سیستانی، بیان کرد: رابطه بین عراق و عربستان به برکت این حکومت آمریکایی که بر ما حکومت می کند، خوب است. رژیم آل سعود درگذشته به طور آشکارا اعلام می کرد که با حکومت عراق مشکل دارد و این دولت تحت حمایت و پشتیبانی ایرانی ها است؛ اما اکنون حکومت فعلی مورد تایید عربستان و آمریکا است به طوری که رییس جمهور عراق را به کشور خود دعوت و دیدارهای دوستانه ای را با او برقرار کردند.
امام جمعه بغداد با اشاره به جرائم آل سعود در حق مردم عراق بیان کرد: آل سعود در این سال ها با حمایت از جریانات های تروریستی و تکفیری هزاران تن از مردم این کشور را قلع و قمع کرد که حتی عده ای از عناصر وابسته به آنها طی این چند سال اخیر در این کشور بازداشت شدند.
وی تاکید کرد: جایگاه حضرت آیت الله سیستانی در عراق مانند یک پزشک و معالج است، وی به برخی موضوعات سیاسی برای سلامت کشور و یکپارچگی عراق و حفظ خون و امنیت عراقی ها از دشمن خارجی و جلوگیری از شکاف داخلی می پردازد. آیت الله سیستانی در مقابل همه جنگ های طائفی و جنگ های که داعشی ها راه انداختن ایستادگی کرد و همه می دانند تصمیمات ایشان مثل یک پزشک برای معالجه است. نقش ایشان در دفاع از استقلال کشور و آزادی و پیشرفت یکپارچگی عراق پر رنگ است.
امام جمعه بغداد بیان کرد: باید جایگاه واقعی آیت الله سیستانی حفظ شود و آن جایگاه دینی و والای ایشان در عراق است.
درباره این سوال که چه چیزی آل سعود را در این مسیر باطل  قرار می دهد که به اهانت این شخصیت بپردازد؟ بیان کرد: مشکل بزرگ رژیم آل سعود با حضرت آیت الله سیستانی در این است که ایشان یک شخصیت محبوب در نزد مردمی است.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
درود خدا بر آیت الله سیستانی و آیت الله مجاهد سید یاسین موسوی
2
0