۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۶۵۷۳۶۷
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی:

سؤال از روحانی اهانت نیست / رییس جمهور ناکارآمد باید استیضاح شود

سؤال از روحانی اهانت نیست / رییس جمهور ناکارآمد باید استیضاح شود
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که استیضاح و سؤال از رییس جمهور به معنای تکفیر و اهانت به ایشان نیست، گفت: نمایندگان مجلس با حفظ تمام جوانب نسبت به این مسأله اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به طرح سؤال از رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نقطه ثقل سؤالات نمایندگان مجلس در این طرح، حرف مردم و ناراحتی از اوضاع نابسامان اقتصادی و ناگواری وضعیت معیشت مردم است.

وی گفت: مردم به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی رأی داده اند و آنان باید به مذاق موکلین خود سخن بگویند؛ اگر عده ای به نمایندگان مجلس رأی نداده اند، به این معنا نیست که از این وضعیت راضی باشند، بلکه وضعیت نامناسب اقتصادی و غیره سبب شده تا آنها رأی ندهند.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که نمایندگان مجلس بایستی نسبت به بهبود وضعیت کنونی اقتصاد کشور ورود کنند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید اقدامی کرده و قوانینی وضع و برخی از قوانین را تسهیل کنند و دولت را به حرکت در آورده و جوابگو و پرتحرک کنند.

ضرورت رعایت قانون در طرح سؤال از رییس جمهور

وی بر ضرورت حفظ جوانب مختلف نسبت به سؤال از رییس جمهور تأکید کرد و افزود: نمایندگان مجلس بایستی به کمک دولت، راه اورژانسی ویژه ای ایجاد کنند تا وضعیت مردم بهتر شود و اگر وکلای مردم به جایی برسند که غیر از حق قانونی خود که سؤال از رییس جمهور و استیضاح ایشان است، راهی نداشتند، با حفظ تمام جوانب نسبت به این مسأله اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به رعایت قانون در طرح سؤال از رییس جمهور اظهار داشت: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی چاره ای جز طرح سؤال از رییس جمهور را ندارند، باید از طریق راهکار قانونی و برای رضای خدا این طرح را پیاده کنند و این اجازه ای بوده که قانون اساسی به نمایندگان مجلس داده است.

استیضاح رییس جمهور تکفیر و اهانت به وی نیست

وی با بیان این که استیضاح رییس جمهور به معنای تکفیر ایشان نیست، بلکه به معنای ناکارآمدی وی است، گفت: در وهله اول رییس جمهور در صورت ناکارآمدی باید استعفا دهد اما اگر خود نسبت به این مسأله اقدام نمی کند، به دلیل حفظ و مصلحت مردم، اسلام و حکومت، نمایندگان نسبت به آن ورود کنند و این اهانت به رییس جمهور نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وجود شرایط همه جانبه فشار بر مردم، دولت را حفظ کنند، نشان دهنده عدم آگاهی نمایندگان و زیر پا گذاشتن حقی است که مردم با رأی، به آنها داده اند و در این صورت مجلس مقصر است، مگر این که رهبر معظم انقلاب مصلحتی ببینند و این اتفاق نیفتد که بحث دیگری است و مجلس باید صبر کند و ملت هم که همیشه صبور بوده اند و پشتیبان ولایت اند./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات