۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۵۷۳۷۷
حجت الاسلام سقای بی ریا در گفت‌وگو با رسا:

مجلس در طرح سؤال از رییس جمهور با صلابت اقدام کند

مجلس در طرح سؤال از رییس جمهور با صلابت اقدام کند
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) به نقش مجلس در حل مشکلات کشور پرداخت و گفت: مجلس در طرح سؤال از رییس جمهور در راستای حل مشکلات کشور باید با صلابت قد علم کند.

حجت الاسلام محمدناصر سقای بی ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره نظارت مجلس شورای اسلامی بر عملکرد قوه مجریه، اظهار داشت: مجلس در طرح سؤال از رییس جمهور در راستای حل مشکلات کشور باید با صلابت قد علم کند؛ کلید حل مشکلات کشور در اختیار مجلس است.

روال نظام جمهوری اسلامی برکناری رییس جمهور منتخب مردم نیست

وی با اشاره به شبهه برخی افراد در خصوص عزل رییس جمهور از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: در پاسخ به سؤال برخی افراد مبنی بر این که چرا مقام معظم رهبری دولت را علی رغم ناکارآمدی کنار نمی گذارند، باید گفت در جمهوری اسلامی بنا نیست که مردم رییس جمهور را انتخاب کنند و رهبر وی را برکنار کند و چنین روند در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که روند رفع مشکلات در اختیار مجلس است، تصریح کرد: اگر یک دولتی کم کاری، اشتباهات و عدم کفایت دارد، مجلس باید ورود کرده و سؤال و استیضاح کند و در صورت لزوم، رییس جمهور را عزل کند.

نباید اشتباهات دولت را به رهبری نسبت داد

وی با اشاره به مطالبه و حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت ها، افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که من همه دولت ها را کمک می کردم و کمک می کنم؛ قرار نیست که اگر دولتی کم کاری کرد، این اشتباهات به رهبر معظم انقلاب نسبت داده شود، در حالی که ایشان تمام راه های صحیح را گفته اند و تذکراتی را داده اند و بارها رهنمودها و راهبردها را مطرح کرده اند اما وقتی که دولت این حرف ها را قبول نکرده و اشتباه می کند، مجلس باید ورود کند.

حجت الاسلام سقای بی ریا اظهار داشت: در خطاهایی که از دولت سر می زند، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید سؤال و استیضاح کنند تا هم مردم متوجه شوند و هم خود نمایندگان تصمیمات مقتضی را بگیرند./822/ت302/ب1

مهدی فلاحی
ارسال نظرات