۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۵۷۴۱۵

در فضای فرهنگی تهران چه می‌گذرد؟

در فضای فرهنگی تهران چه می‌گذرد؟
مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی تعجب برانگیز با افرادی که گردانندگان مدلینگ مسأله‌دارند، دیدار و گفت‌وگوی لاکچری داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، موضوع دوچرخه سواری بانوان به عنوان یک اتفاق نوپدید تلاشی است که سفارش و پشتیانی رسانه‌های ضدانقلاب را به همراه دارد، یعنی مسأله‌ای که نیاز به پیگیری عرصه‌مدارانه است تا میدان عمل را مشخص کنیم و پاسخ به این تلاش مکرر داشته باشیم که با چه انگیزه‌ای بعضی رسانه‌ها با حمایت آمریکا (VOA)، انگلیس (BBC) و عربستان (ایران اینترنشنال) به همراه خرده افسرهای آموزش دیده رسانه‌ای برای فراگیرسازی این مسأله تلاش می‌کنند.

در فضای فرهنگی تهران چه می‌گذرد؟

بررسی این اقدام در نتیجه به این پوستر می‌رسد و سؤالی برای ما مطرح است که اگر پوستر درست نیست و شایعه باشد، پیگیری شهرداری برای بررسی آن چه بوده است و اگر پوستر صحیح است، دغدغه‌های شهرداری تهران تا چه اندازه با بیگانگان همسو است؟

گام دوم توسط وزارت ارشاد برداشته می‌شود و در یک مهمانی لاکچری روژین برهانی مقدم و هدی اسعدی طراحان مد و لباس با مرضیه‌شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد جلسه مشترکی برگزار کردند. اتفاقی که در تغییرات پوشش دیده می‌شود در کنار این اقدام دبیر کارگروه مد و لباس با افراد هنجارشکن کمی سؤالات ما را درباره چرایی این اوضاع پاسخ می‌دهد.

در فضای فرهنگی تهران چه می‌گذرد؟

گام سوم سلسله جلساتی است که شهرداری تهران در فرهنگسراهایش برگزار می‌کند و در آن برای دختران آداب ارتباط‌گیری با رویکردهای فمینیستی و زن محور ارائه می‌شود. به معنای اینکه هنر ارتباط گیری با یک مرد و نحوه برخورد با آنها را آموزش می‌دهند و در این کلاس‌ها رویکرد به طور کامل فمینیستی است.

این تازه ابتدای راه فرهنگ‌سازی در سایه سکوت دغدغه‌مندان است که راه را به سمت ناکجا آبادها می‌برد و مهمترین مسأله نحوه برخورد با این موضوعات است که بر دو سکوی کار ایجابی و سلبی تعریف می‌شود./301/ف

ارسال نظرات