۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۵۷۴۹۱
آیت الله مدرسی خواستار شد؛

ایجاد یک برنامه جامع برای مقابله با بحران اقتصادی در عراق

ایجاد یک برنامه جامع برای مقابله با بحران اقتصادی در عراق
یکی از مراجع تقلید عراق طی سخنانی خواستار نگاه به آینده و ایجاد یک برنامه جامع برای مقابله با بحران اقتصادی در عراق شد.
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع عراق طی سخنانی بیان کرد: عراق در گذشته در رفاه و آسایش زندگی می‌کرد، اما به دلیل حمله تاتار، تعقیب دیکتاتوری‌ها، اشغال و جنگ‌های پی در پی، وارد خواب عمیق شدیدی شد که باید خواستار احیای همه جانبه برای خارج شدن از آن خواب زمستانی و بازگشت به زندگی با عزت و سربلند باشیم، اما قبل از برنامه ریزی باید به چشم انداز آینده امیدوار و با نگاهی به نور در انتهای تونل تاریک باشیم.
وی بیان کرد: باید یک نهضت و بیداری از طرف همه فرزندان این میهن شکل بگیرد و نگاه ما به آینده باشد و کشور را با پیروی از رویکرد قرآنی که در ۳ مطلب خلاصه می‌شود بسازیم.
اول: تقوی به خداوند تبارک و تعالی یعنی انسان شامل یک سیستم یکپارچه از ارزش‌های الهی، انسانی، تمدن و ملی باشد که در ریشه به هم تنیده هستند، هرچند تجلی آن‌ها متفاوت است، مثل صداقت و وفاداری، ارزش‌های همبستگی و خیرخواهی برای دیگران.
دوم: جستجوی وسیله‌ای برای رسیدن به خداوند تبارک و تعالی، که از طریق اعمال نیک و خدمت به مردم شکل می‌گیرد و بزرگترین وسیله برای رسیدن به خدا پیامبر و اهل بیت علیهم السلام هستند، به طوری که هرکس به آن‌ها اقتدا کند و سیره آن‌ها را چراغ هدایت خودش قرار دهد، رستگار می‌شود و شفاعت آن نزد خدا خواهد بود.
سوم: جهاد به خاطر خدا و این به معنای حرکت مداوم به سمت ساختن خود و مقابله با چالش‌ها است، زیرا جهاد ممکن است روزی در مقابله با تروریسم، روزی در مواجهه با رسانه‌های مخرب و نفوذی و یک روز در مواجهه با چالش‌های اقتصادی نمایان شود.
مرجع تقلید شیعیان عراق تاکید کرد: جهاد امروز مواجهه با چالش‌های اقتصادی؛ ساخت و رونق و احیای ضعف اقتصادی است و مقابله با این بیماری همه جانبه که در زندگی ما تاثیر سوء گذاشته است و این نشان می‌دهد که اعتماد به نفت به عنوان منبع اصلی ثروت ملی ما تکیه گاه مستحکمی نیست، زیرا این کشور دارای مردانی با بازو‌های قوی است؛ که کشور را از اتکا به نفت باز می‌دارد.
وی اظهار داشت: عراق به یک صندوق مستقل نیاز دارد که از طریق آن بتواند درآمد‌های نفتی را به صورت شمش‌های طلا یا اوراق قرضه حفظ کند تا دولت بتواند در زمان نیاز، مشکل اقتصاد خود را تأمین کند.
در پایان سخنرانی خود آیت الله مدرسی خواستار همکاری دولت و مردم در مواجهه با این چالش‌ها شد و بیان کرد: باید معادن عراق و از جمله نفت در دست شرکت‌های وطنی باشد تا عایدات آن به دست مردم این کشور باز گردد و این در گرو این است که مردم شروع به تاسیس شرکت‌های برای استخراج نفت کنند تا از منافع آن سودی برای کشور تامین کنند.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶
خداوند آیت الله مدرسی را حفظ کند، مرجعیت با بصیرتی هستند
0
0