۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۶۵۷۷۴۴

تشریح برنامه‌های عفاف و حجاب در لرستان

تشریح برنامه‌های عفاف و حجاب در لرستان
مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از اجرای برنامه‌های متنوع طی هفته عفاف و حجاب در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مریم سپهوند  امروز در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: هر ساله از 21 تا 27 تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 21 تیرماه و طی اعتراض به قانون کشف حجاب و تحصن مردم در مسجد گوهرشاد، تعداد زیادی از افراد در این مسجد به شهادت رسیدند، از این رو 21 تیرماه را روز ملی حجاب و عفاف نام نهاده‌اند.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه آموزه‌های برگرفته از این واقعه متضمن گرامی‌داشت این هفته است، افزود: حجاب در تعالیم اسلامی برای رشد فکری، علمی، اجتماعی، سیاسی، فضیلتی و معنوی زنان و از نعمت‌های الهی است.

سپهوند، حفظ عفت زنان را هدف اسلام از حجاب عنوان و تصضریح کرد: با حجاب زن به رتبه‌های عالی دست پیدا کرده و از لغزش‌های مختلف ایمن خواهد ماند.

وی با اشاره به عناوین روزشمار هفته عفاف و حجاب، گفت: حیا و عفت؛ مقاومت فرهنگی، حیا و عفت؛ تحکیم خانواده، حیا و عفت؛ فطرت انسانی و مطالبه جهانی، حیا و عفت؛ زمینه‌ساز ظهور، حیا و عفت؛ امنیت اجتماعی، حیا و عفت؛ احترام به قانون و تکریم جامعه و در نهایت حیا و عفت؛ شکر عملی و تجلی بندگی عناوین هفته عفاف و حجاب هستند.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: مهمترین هدف از اجرای برنامه‌های این هفته، الگوشناسی حضرت فاطمه(س) در عصر معاصر است.

سپهوند با بیان اینکه اجرای برنامه‌های حجاب و عفاف تنها مختص به یک هفته نیست، گفت: اثربخشی این موضوع مهم وابسته به تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه‌های فرهنگی دارد.

وی به برنامه‌های متنوع بسیج جامعه زنان لرستان طی هفته عفاف و حجاب اشاره و خاطرنشان کرد: راهپیمایی مجازی، برگزاری نمایشگاه مجازی، تبلیغات محیطی، تجلیل از بانوان محجبه، بررسی تببین و تشریح حجاب در رسانه‌ها، بیان خاطرات بانوان نقش‌آفرین در عرصه دفاع مقدس و تجلیل از مادران و همسران شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تأکید بر اینکه حجاب نبایستی دستخوش سیاست شود، افزود: بلکه سیاست به گونه‌ای باید مهندسی شود که در خدمت حجاب و عفاف قرار گیرد.

سپهوند اظهار داشت: این روزها شاهد دور شدن جوانان از فرهنگ اصیل و سبک زندگی ایرانی اسلامی هستیم که به هیچ‌وجه شایسته دختران جوان ایرانی نیست.

وی با بیان اینکه شأن زن فراتر از ابزار و کالا بودن است، بیان داشت: امروز شاهد مصون‌سازی افراد در برابر بیماری کرونا هستیم، حال اینکه رعایت عفاف و حجاب نیز مصونیتی است که همه ما باید به دنبال آن باشیم.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: بی‌حجابی در جامعه ناملایمت‌های اجتماعی بسیاری را به همراه دارد، همچنان که در برخی موارد زمینه فساد را نیز فراهم می‌سازد.

سپهوند با بیان اینکه صداوسیما مهمترین ابزار تبلیغی برای حجاب است، افزود: این مجموعه به بهترین شکل ممکن می‌تواند در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف موثر واقع شود.

وی، حجاب را از مولفه‌های مهم تحکیم خانواده برشمرد و افزود: خانواده اصل و اساس جامعه بوده و حجاب مهمترین رکن در تحکیم بنیاد خانواده است.

ارسال نظرات