۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۵۷۸۳۹
مسؤول شورای مرکزی بسیج حقوقدانان:

تقویت حیای زنان و غیرت مردان در گرو تبیین صحیح مسأله حجاب است

تقویت حیای زنان و غیرت مردان در گرو تبیین صحیح مسأله حجاب است
مسؤول شورای مرکزی بسیج حقوقدانان گفت: اگر مسأله حجاب به خوبی برای نسل جوان تبیین می‌شد قطعا امروز حجاب دختران و زنان ما کیفیت بهتری داشت.

سرکار خانم جلالیان مسؤول شورای مرکزی بسیج حقوقدانان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص وضعیت کنونی حجاب در جامعه ایرانی، گفت: در هر جامعه‌ای به فراخور پیشرفت و در طول دوران ها اتفاقاتی در سطح پوشش مردم آن جامعه رخ می‌دهد اما هنوز هم در جامعه ما حجاب یک مطالبه عمومی است.

جلالیان با بیان اینکه خانم‌های متین و فهمیده ایرانی از دیرباز و قبل از ورود اسلام حجاب داشتند، ابراز کرد: زن ایرانی قبل از اسلام نیز دارای پوشش مناسبی بود و ورود اسلام به جامعه آغاز حجاب زنان ایرانی نبود.

مسؤول شورای مرکزی بسیج حقوقدانان با اشاره به اینکه امروز نوع حجاب و پوشش برخی از زنان ایرانی دچار ضعف و سستی شده، اظهار داشت: دیدگاه زنان جامعه ما تحت تأثیر تهاجم فرهنگی و اتفاقاتی که در سال های اخیر افتاده به سمت نگرش زنان اروپایی چند دهه قبل گرایش پیدا کرده است.

وی افزود: ده سال قبل زنان اروپایی این فکرها را می‌کردند و برای پیگیری مطالبات‌شان گروه‌های فمینیستی تشکیل می‌دادند، اما امروز در همان اروپا مسأله اصلی زنان دیگر بحث‌های فمینیستی نیست و جای خود را به خانواده‌گرایی و غیره داده است.

جلالیان نوع آموزش، تغییر نسل‌ها و اشتباهاتی که در تبدیل و تحول نسل‌ها صورت گرفته را سبب عدم پذیرش حجاب از سوی نسل جوان دانست و گفت: اگر تحول نسل‌ها به درستی صورت می‌گرفت و مسأله حجاب به خوبی برای نسل جوان تبیین می‌شد قطعا امروز حجاب دختران و زنان ما کیفیت بهتری داشت.

مسؤول شورای مرکزی بسیج حقوقدانان با بیان اینکه متأسفانه در همه جوامع از زن به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف شخصی یا گروهی استفاده می‌شود، عنوان کرد: زن نباید ابزار سیاسی برای رسیدن به مطامع افراد یا گروه‌ها باشد، زنان باید بتوانند مطالبات اجتماعی، حقوقی و سیاسی خود را مطرح و پیگیری کنند بدون اینکه ابزار دست سودجویان قرار بگیرند.

وی افزود: استفاده ابزاری از زنان در همه جوامع وجود دارد اما در ایران به دلیل موقعیت استراتژی خاصی که دارد این اتفاق به انحاء مختلف و توسط گروه‌های مختلف داخلی و خارجی بیشتر رخ می‌دهد./813/ت302/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات