۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۵۷۸۴۷
نماینده ولی‌فقیه در یزد:

ساخت مدارس بر اساس الگوی معماری ایرانی اسلامی انجام شود

ساخت مدارس بر اساس الگوی معماری ایرانی اسلامی انجام شود
آیت الله ناصری یزدی به موفقیت‌های گسترده‌ مدارس صدرا در حوزه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: ساخت مدارس بر اساس الگوی معماری ایرانی اسلامی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه نوع معماری مدارس در استان یزد و کشور نیازمند رعایت موارد خاصی است اظهار داشت: در ارتباط با معماری مدارس دخترانه و پسرانه باید تفاوت‌هایی قائل باشیم.

وی با اشاره به سبک معماری اصیل ایرانی اسلامی که در حوزه‌های مختلف از جمله مدرسه‌سازی وجود داشته گفت: در حوزه مدرسه دخترانه باید به سمت مدارس با ساختما‌ن‌های حیاط وسط برویم که حیاط در وسط مدرسه باشد و چهار طرف آن را ساختمان بپوشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ساختمان‌های طبقاتی هم برای مدارس مناسب نیست گفت: در حال حاضر معلمان و دانش‌آموزان شکایت‌های بسیاری در ارتباط با پله‌های مدارس دارند و واقعا هم پله‌های زیاد برای دانش‌آموزان مناسب نیست.

ناصری یزدی تصریح کرد: یک مدرسه باید در نهایت در دو طبقه ساخته شود و حیات به میزان لازم داشته باشد تا دانش‌آموزان بتوانند به‌خوبی تحرک داشته باشند و سلامتی جسمی آنها هم در مدرسه حفظ و تقویت شود.

امام جمعه یزد به فعالیت مدارس صدرا و معارف اشاره کرد و گفت: این مدارس ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه تعلیم و تربیت دارند و تاکنون هم در این حوزه دانش‌آموزان بسیاری را به‌خوبی تربیت کرده‌اند به‌گونه‌ای که مدیران آموزش و پرورش نسبت به نقش این مدارس در بهبود وضعیت آموزش در کشور تاکید دارند.

وی بر ضرورت تقویت این مدارس تاکید کرد و گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس باید با توجه به نقش مهمی که این مدارس در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند، نسبت به حمایت و زمینه‌سازی تقویت آنها اقدامات لازم را انجام دهند./د102/ف

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات