۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۵۷۸۶۹
دبیر شورای مرکزی هیئات مذهبی کاشان:

هیئات مذهبی کاشان آماده برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند

هیئات مذهبی کاشان آماده برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند
جلال زاده از آمادگی هیئات مذهبی کاشان برای برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبرداد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید علی جلال زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: مساجد و هیئات مذهبی بیشترین نقش آفرینی را در شرایط بحرانی شیوع کرونا در کاشان ایفا کردند به طوری‌که حتی در مراسمات و آئین ‌های مذهبی پروتکل‌ های وزارت بهداشت و درمان دقیق‌تر اجرا شد.

وی به تجربه برگزاری مراسم لیالی قدر در شب‌های ماه مبارک رمضان و رعایت دقیق اصول بهداشتی و پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی برگزار کنندگان و شرکت کنندگان مراسم لیالی قدر اشاره کرد و گفت: مراسم های لیالی قدر بسیاری از نگرانی‌ها را در خصوص بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی رفع کرد و قطعاً در راستای برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر تدابیر شدیدتری از سوی کارشناسان و متولیان این امرصورت خواهد گرفت که هیچ مشکلی برای برگزاری آن ایجاد نشود.

به گفته وی کرونا آمد، اما هیئات مذهبی تعطیل نشد و همه کنار هم جمع شدیم تا بگوییم هدفمان کمک به مردم بود و این که بگویم هیات تعطیلی ندارد و موجودیت هیأت تعطیل شدنی نیست.

جلال زاده با اشاره به فعالیت ۶۵۰ هیأت مذهبی فعال در کاشان، اظهار داشت: در صورت صلاح دید مسؤولان شهرستان هیئات مذهبی آمادگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای برگزاری مراسم های‌عزاداری محرم را دارند.

وی در ادامه گند زدایی معابر، تهیه پک‌ های بهداشتی، تولید ماسک و دست کش، تهیه غذای گرم برای بیماران، آب میوه، کمپوت و پک ‌های غذایی برای مستمندان را از جمله فعالیت ‌های هیئات مذهبی در ایام شیوع کرونا در کاشان اعلام کرد و از هیئات مذهبی کاشان خواست همچنان با شدت به فعالیت‌های خود تا ریشه کن شدن ویروس کرونا ادامه دهند.

دبیر شورای مرکزی هیئات مذهبی کاشان یادآور شد: در مرحله نخست بحران شیوع کرونا در کاشان مساجد، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و مؤسسات قرآنی نقش بسیار اثرگذاری در مقابله با شیوع ویروس کرونا داشتند.

به گفته وی مساجد و فعالیت‌های جهادی و اقدامات پیشگیرانه در مرحله نخست شیوع کرونا و حتی در رزمایش مواسات و همدلی و خلق حماسه عظیم کمک مومنانه نقش بی بدیل مساجد و روحانیون، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و بسیج بر هیچکس پوشیده نیست./۱۳۰۷/پ310/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات