۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۵۷۹۹۲
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان:

شورای نگهبان حافظ احکام اسلام و جمهوریت نظام اسلامی است

شورای نگهبان حافظ احکام اسلام و جمهوریت نظام اسلامی است
سپهوند به اهمیت و جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان حافظ احکام اسلام و جمهوریت نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، تیمور سپهوند، ظهر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با ناظرین شورای نگهبان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان حافظ احکام اسلام و جمهوریت نظام اسلامی است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان افزود: با توجه به اصل چهارم قانون اساسی، شورای نگهبان حافظ احکام و قوانین اسلامی است، در اصل چهارم کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اداری، فرهنگی نظامی و سیاسی آنها باید بر مبنای قوانین اسلامی باشد.

وی ادامه داد: در اصل ۹۱ قانون اساسی به منظور پاسداری از احکام اسلام شورایی به نام شورای نگهبان تشکیل می شود که حافظ احکام است.

سپهوند با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی بدون وجود شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد، خاطرنشان کرد: مجلس در این صورت فقط می تواند اعتبارنامه های خود را تصمیم گیری کند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان ادامه داد: جایگاه شورای نگهبان برای حفظ جمهوری اسلامی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از مهم ترین وظایف شورای نگهبان حفظ احکام و نظارت بر انتخابات است.

سپهوند اظهار داشت: ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، نظارت بر همه پرسی، نظارت از صفر تا ۱۰۰ بر روند انتخابات و کاندیداها بررسی تأیید صلاحیت ها بر عهده شورای نگهبان است.

شورای نگهبان خار چشم دشمنان است

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در طول این چهل سال در انجام وظایف خود با موفقیت کامل عمل کرده است و اگر امروز به جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم ذات آن انقلاب اسلامی و هسته وجودی انقلاب ایمان، استکبارستیزی، حمایت از ملت های مسلمان، مبارزه با استکبار جهانی در سایه این بوده که شورای نگهبان توانسته به وظایف خود عمل کند و این روند تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.

سپهوند از شورای نگهبان به عنوان خار چشم دشمنان یاد کرد و گفت: شورای نگهبان از نفوذ دشمن به بدنه نظام اسلامی جلوگیری می کند و به همین دلیل مورد تحریم است.

عضویت 300 هزار ناظر در شورای نگهبان

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار ناظر عضو شورای نگهبان هستند و سهم لرستان ۱۲ هزار نفر است، افزود: در طول سال با برگزاری همایش ها کلاس ها و اردوی آموزشی تلاش شورای نگهبان این بوده این شبکه را پویا و فعال داشته باشد و در انجام رسالت ها به وظایف عمل کند./۹۴۵۱/پ210/ب1

ارسال نظرات