۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۵۸۰۰۹
معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز:

اهداف ترویج بی حجابی، سلب قدرت دفاع از دین و وطن است

اهداف ترویج بی حجابی، سلب قدرت دفاع از دین و وطن است
علی نژاد گفت: ابزار‌های گوناگون ارتباطی به استعمار، این امکان را می‌دهد تا با سوق جوانان به سوی شهوت و هوسرانی، آن‌ها را در دفاع از دین و کشور ناتوان بسازد.
عبدالکاظم علی نژاد، تاریخ نگار خوزستانی و معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه حجاب یک فرهنگ و روش تربیتی است، اظهار داشت: براساس اعتقادات دینی رعایت حجاب از ابتدای خلقت بشر وجود داشت و ادیان الهی بر آن تأکید خاصی دارند، در ایران پیش از اسلام با مطالعه کتیبه‌ها به راحتی می‌توان وجود حجاب در میان زنان را متوجه شد.

تاریخ نگار خوزستانی با بیان اینکه مجسمه‌های به دست آمده از ملکه‌های متعلق به دوران عیلام نشان از رعایت حجاب کامل دارد، بیان داشت: چادر در ایران باستان حتی دوران ساسانیان مورد استفاده قرار می‌گرفت، استفاده از حجاب در باز‌ه های تاریخی مختلف گویای اهمیت آن است.

معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه هر پوششی، حجاب نیست، تصریح کرد: هر پوششی که مانع از گناه باشد را حجاب می‌گویند، حجاب تنها به لباس محدود نمی‌شود بلکه حجاب ذهنی و فکری، چشمی، گفتاری و رفتار را دربرمی گیرد.

علی نژاد با بیان اینکه حجاب معرفی کننده زنان است، عنوان داشت: حجاب مانعی در برابر جرأت انسان‌های لاابالی در جسارت به زنان و نگاه هوسرانه و شهوترانه است، تمایل به حجاب و پوشش یک گرایش فطری نهادینه شده در مردان و زنان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمایز انسان از حیوانات به واسطه حجاب است، ادامه داد: مروجان بی حجابی در پی ترویج غرایض حیوانی هستند، استعمارگران حتی به کشور‌های خود رحم نکردند و با ترویج فرهنگ برهنگی به زنان یک نگاه ابزارگونه دارند، در چنین جوامعی تعرض به زنان و تجاوز به نوامیس به اوج رسیده است.

تاریخ نگار خوزستانی با بیان اینکه استعمارگران تلاش بسیاری برای انتقال فرهنگ هایشان به کشور‌های مستعمره دارند، اضافه کرد: فرانسه طی ۱۳۰ سال اشغال الجزایر، مبارزه شدیدی با حجاب داشتند، زنان الجزایری با درک چنین موضوعی حجاب را به یک اسلحه تبدیل کردند.

معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه استعمار با سر کار آوردن آتاتورک در ترکیه، رضاشاه در ایران و امان الله خان در افغانستان در پی کشف حجاب بود، خاطرنشان کرد: جامعه ایرانی در برابر کشف حجاب ساکت نماند، فاجعه گوهرشاد، مقاومت در آذربایجان و قیام عشایر عرب خوزستان رقم خورد، بسیاری از مبارزان در برابر فشار‌های وارده حاکمیت ناچار به مهاجرت کردند.

علی نژاد با اشاره به اینکه احترام به شخصیت زن، مصونیت ارتباطی با نامردان نامحرم، حفظ اعتقادات مذهبی و عفت زنان از جمله آثار فردی رعایت حجاب است، گفت: سلامت نسل، پیشگیری از فساد اخلاقی، مبارزه با مظاهر بی دینی و حفظ کیان خانواده از جنبه‌های اجتماعی رعایت حجاب است.

وی با بیان اینکه بی تفاوتی به بی حجابی در برهه کنونی بسیار خطرناک است، بیان داشت: ابزار‌های گوناگون ارتباطی به استعمار، این امکان را می‌دهد که هجمه‌های سنگینی انجام دهد تا با سوق جوانان به سوی شهوت و هوسرانی، آن‌ها را در دفاع از دین و کشور ناتوان بسازد.

تاریخ نگار خوزستانی با بیان اینکه حجاب برای جوامع اسلامی به مانند مرگ و زندگی است، تصریح کرد: آنچه به عنوان مُد مطرح می‌شود روشی برای سلب مقاومت و مبارزه دیگر ملت‌ها است./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات