۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۵۸۲۲۶
آسیب شناسی مشکلات عرصه تبلیغ (۱۳)

دفتر تبلیغات در دوران کرونا چه خدمتی به مبلغان ارائه کرد؟!

دفتر تبلیغات در دوران کرونا چه خدمتی به مبلغان ارائه کرد؟!
حجت الاسلام سعیدی با بیان این‌که تمامی نهادها در ایام شیوع کرونا آسیب‌های رسیده به نیروهای خود را تأمین کردند، گفت: متأسفانه دفتر تبلیغات در این زمینه برای مبلغان کاری انجام نداده است.

حجت الاسلام محمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در زمینه آسیب های عرصه تبلیغ، تبلیغ را مبنای فعالیت پیامبراکرم(ص) خواند و گفت: براساس آیه شریفه « وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ» رسالت پیامبراکرم(ص) برپایه تبلیغ است.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تبلیغ از عصر پیامبراکرم(ص) تا امروز با فراز و نشیب هایی وجود داشته است و مبلغان دینی زیادی در این راه به به شهادت رسیده اند که از آن موارد می توان به مبلغان شهید در راه پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام سعیدی با تصریح بر این که چالش های فراوانی در مسیر تبلیغ وجود دارد، اظهار کرد: به تناسب رشد تبلیغات دشمن، در تبلیغ دینی رشد نداشته ایم چنانچه امروزه مسیحیت و ادیان و گروه های فکری دیگر، از هیچ گونه تبلیغ و صرف هزینه ای برای جذب مردم دریغ نکرده اند.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی مراکز تبلیغ مختلف و متفاوتی وجود دارد که برای جلوگیری از موازی کاری، باید میان آنها هماهنگی ایجاد شود و از سوی دیگر نیروهای تبلیغی نیز مشخص هستند که باید مدیریت شوند اما تاکنون چنین موردی مشاهده نشده است.

استاد حوزه علمیه قم تشکیل شورای عالی تبلیغ را برای ایجاد هماهنگی میان سازمان ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی ضروری دانست و گفت: البته شورای هماهنگی تبلیغات زیر نظر مدیر حوزه های علمیه تشکیل شده و از سابق نیز بوده که امروزه نیز خیزش بیشتری برای اجرایی شدن مصوبات برداشته است.

وی ادامه داد: با وجود تمام تلاش های صورت گرفته اما باز هم کافی نیست بلکه باید در عرصه تبلیغ همه نهادها طرح یکسان سازی تبلیغ را داشته باشند و همه شهرها، مراکز علمی، اداری، سازمانی و نیروهای مسلح را در نظر گرفت که برای از بین بردن این چالش شورای عالی تبلیغ باید فعالیت بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به سایر سازمان ها و نهادهای تبلیغی از قدمت بیشتری برخوردار است، اظهار کرد: این دفتر در دو یا سه سال اخیر نتوانسته وظیفه اصلی خود را به هر دلیلی انجام داده و خیزش مورد نظر را بردارد.

وی ادامه داد: در ایام شیوع ویروس کرونا تمامی نهادها نیروهای خود را شناسایی و آسیب هایی که از ناحیه کرونا به آنها وارد شده بود را تأمین کردند اما دفتر تبلیغات اسلامی که در برخی موارد ده هزار طلبه را اعزام کرده، در این زمینه چه فکری کرده است؟

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب اضافه کرد: برای بسیاری از طلاب که زندگی خود را با همین حق الزحمه تبلیغی می گذراندند در ایام شیوع کرونا چه اتفاقی افتاده است؟ به هر حال مشکلات این طلاب را باید سردمداران نظام تبلیغی برطرف کنند و دفتر تبلیغات اسلامی که داعیه دار اولین نهاد تبلیغی در کشور است باید در این زمینه پیش قدم باشد اما متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده است./1324/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
راحت باشید کی بفکر ماست
1
0
ناشناس
Netherlands
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
این تیتر مبتنی بر کم انصافی است. گزارشات دفتر تبلیغات را باید دریافت کرد سپس نقد نمود.
2
1
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱
با سلام
مدتی است به نظر می رسد بصورت هوشمند ولی بسیار یک جانبه و جهت دار که بیشتر عقده گشایی شخصی است نسبت به دفتر تبلیغات حمله می کنید که این اصلا برازنده شما نیست بیشتر دقت کنید خواننده می فهمد.
3
1
رئیس گروه تبلیغی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
سلام علیکم
به نظر می رسد رسا از رسالت خود فاصله و به داخل بازی جریانات سیاسی داخل حوزه افتاده است. ملاک و شاخص رضایت در نظام ما رضایت مقام معظم رهبری است که موضوع را صریحا اعلام کرده به نظر وارد بازی خطرناکی شده اید.
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
آقای واعظی اینو چی میگی
2
0
سید حامد شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۹
بنده مسئول اعزام دفتر تبلیغات اسلامی هستم، مشخصا تیترهای گوناگونی در حمله به دفتر تبلیغات داشته اید که متاسفانه شائبه سوگیری ها و سیاسی بازیهای شماست؛ چرا خبرگزاری ای مثل رسا سراغ افراد بی اطلاع می رود و نسبتهای ناروا می دهد؟ از جناب زمانی رئیس محترم ستاد حوزوی بحران بپرسید؛ با پیشنهاد دفتر تبلیغات و با همت او برای اولین بار سامانه ثبت فعالیت مبلغان جهادی کرونا شکل گرفت و بیش از 20هزار مبلغ جهادی در 7رده خدمت با دقت و اطلاعات کامل ثبت گردید؛ دفتر پیشگام پیشنهاد حمایت از مبلغان بود و با همکاری همه نهادهای حوزوی از مجموع مبلغان فعال «بیش از 18هزار مبلغ» خود حمایت کرد؛ برای اولین بار اعزام تبلیغ مجازی را پایه ریزی کرد و آموزشهای مرتبط با آنرا برگزار نمود؛ برای اولین بار اداره کل تبلیغ تخصصی را شکل داد و مبلغان متخصص را ساماندهی و اعزام نمود؛ معاونت فضای مجازی را شکل داد و اندیشکده تبلیغ را تاسیس کرد؛ هم اکنون در حال راه اندازی رشته های تبلیغی در دانشگاه باقرالعلوم است و هیئت های اندیشه ورز آن به صورت مستمر در حوزه تبلیغ برنامه ریزی می کنند. کارگروه عملیاتی قرارگاه فرهنگی 19دی به دبیری دفتر تبلیغات و با همکاری سایر نهادهای فرهنگی در حال انجام رسالت خود در خصوص مسائل فرهنگی قم است؛ اعزامهای تذکر لسانی و اعزامهای محله محور را تعریف نموده و برای انجام رسالت خود بدون چشم داشت فعالیت می کند؛ گروه تبلیغی باران ولایت که از آن در خبر دیگری یادکردید با حمایت و برنامه ریزی دفتر در کنار بیش از 350 گروه تبلیغی دیگر در حال فعالیت است و حکم تابستانه نیز دریافت نموده؛ امروز دفتر تبلیغات در حال همکاری با سپاه و ناجا و شهرداری در زمینه کنترل آسیبهای اجتماعی در حال همکاریست. البته اینها گوشه ای از خدمات دفتر تبلیغات اسلامی ست اگر واقعا بدنبال حقیقت باشید و نه دنبال اغراض دیگر؛
1
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
لطفاً با مسئول اعزام دفتر تبلیغات اسلامی اقای حامد شریعتمداری در این خصوص مصاحبه بگیرید و دیدگاههای ایشان را نیز منتشر کنید
1
0