۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۵۸۲۸۸
حوزه های علمیه هند (2)؛

حوزه علمیه «ایمانیه ناصریه» مهد تقریب مذاهب در شمال هند

حوزه علمیه «ایمانیه ناصریه» مهد تقریب مذاهب در شمال هند
مدیر حوزه علمیه «ایمانیه ناصریه» بیان کرد: علما، اساتید و طلاب حوزه های علمیه همواره در تلاش هستند که در زمینه تقریب مذاهب پیشتاز باشند.

حجت الاسلام «محفوظ الحسن خان» مدیر حوزه علمیه ایمانیه ناصریه شهر جونپور اتراپرادیش هند در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در هند، گفت: حوزه های علمیه هند پیشینه درخشانی در زمینه های علمی و تبلیغی مختلف دارند و خدمات زیادی را ارائه داده اند.

وی با اشاره به این که اتحاد بین المسلمین و تقریب بین مذاهب اساس و بنیان آموزش های مراکز حوزوی بوده است، تاکید کرد: با وجود این که تعداد پیروان ادیان غیر ابراهیمی و غیر مسلمانان در اطراف حوزه علمیه ایمانیه ناصریه زیاده است، اما همواره رابطه آنان با حوزه مسالمت آمیز بوده است.

این روحانی برجسته هندی با اشاره به این که حوزه علمیه ایمانیه ناصریه در ایام کرونا کمک های قابل توجهی به قشر ضعیف جامعه داشته است، تاکید کرد: هزاران سبد های غذایی و بهداشتی از طریق خیرین جمع آوری شد و در بین خانواده های کارگر توضیع شد.

حجت الاسلام محفوظ الحسن خان به آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه ایمانیه ناصریه جونپور اشاره کرد و ابراز داشت: از۲۰ تیر برای داو طلبان جدید در سطوح مختلف از مقدمات تا ارشد، ثبت نام آغاز شده است، علاقمندان به علوم و معارف حوزوی می توانند طبق راهنمای های که در اطلاعیه ها داده شده است، اقدام به ثبت نام کنند.

حوزه علمیه ایمانیه ناصریه مهد تقریب مذاهب در شمال هند است

وی با بیان این که یکی از دغدغه های اساسی مدیریت حوزه، اسکان و غذای طلاب و دانشجویان غیر بومی بوده است تا دانش پژوهان با خیال آسوده به مسایل آموزشی و پژوهشی خود بپردازند، اضافه کرد: حوزه های علمیه هند به علت عدم پیروی از برنامه منسجم و خاص و مصرف بی برنامه وجوهات شرعیه با مشکلات مالی و اقتصادی شدید روبرو هستند.

این روحانی هندی با تاکید به این که اعمال محدویت در مصرف سهمین از سوی مراجع عظام تقلید در اجازات و بی توجهی خیرین به مراکز دینی از یک سوی و برگزاری مراسمات و مجالس جشن و سوگواری با هزینه های بسیار از سوی دیگر، ضربات سنگینی در تامین امکانات اولیه حوزه های علمیه وارد کرده است.

وی با اشاره به این که آموزش رایانه به همراه دروس حوزوی، جزو برنامه آموزشی این مدرسه است، ابراز داشت: به مقدار توانایی مالی، تعدادی رایانه در حوزه فراهم شده هستند، اما این تعداد بسیار اندک پاسخگوی تمامی نیازهای آموزشی طلاب نیست.

مدیرحوزه علمیه ایمانیه ناصریه با بیان این که اساتید این حوزه، افراد خبره حوزوی اند و عامل موفقیت طلاب در امتحانات و آزمون ها علمی کشوری و بین المللی می شوند، افزود: تعداد زیادی از طلاب درحال حاضر در حوزه علمیه نجف اشرف و قم مشغول به تحصیل اند که موجب افتخار این جانب و حوزه اند.

وی درآخر به ایام کرونا و مشکلات آموزشی در حوزه های علمیه هند اشاره کرد و گفت: تعدادی از طلاب به مشکلات دسترسی به وسایل ارتباطی مواجه بودند که با تلاش حوزه مشکلات تاحدودی برطرف شده است.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کاظم بارکیمونته
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
ممنون ابابت اطلاع رسانی نسبت به اخبار طلاب مظلوم هند
3
0
Mujtaba ali khan
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷
عالی
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
آیا این حوزات هندوستان که معرفی می کنید نسبتشان با جمهوری اسلامی ایران چگونه است؟
0
1