۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۵۸۳۱۶
طرح الحاق کرانه باختری (8)؛

اندیشمند الجزایری: پیشنهاد ایران منافع یهود را هم تامین می کند

اندیشمند الجزایری: پیشنهاد ایران منافع یهود را هم تامین می کند
دکتر نور الدین ابولحيه در گفت وگو با رسا، بیان کرد: معامله قرن مرحله ای از درگیری های جهان با مستضعفین است که سران عرب با تلاش به عادی سازی سعی به سرانجام رسیدن آن دارند.
دکتر نور الدین ابولحیه نویسنده و اندیشمند الجزایری در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبر گزاری رسا، پیرامون معامله قرن بیان کرد: ترامپ سرکش، رییس جمهورآمریکا، توافق هسته ای را برهم زد و با ونزوئلا و کره شمالی درگیر است و حال می خواهد در قامت یک پلیس در منطقه ایفای نقش کند.
وی افزود:بعضی از حاکمان عرب به نسبت قضیه فلسطین خائن هستند و هر چیزی که چه روی میز یا زیر میز، ترامپ از آنها بخواهد را اجرا می کنند. به همین دلیل ترامپ فرصت را برای معامله قدس و تبدیل آن به پایتخت رژیم اشغالگر مناسب می بیند. 
استاد دانشگاه الجزائر ابراز داشت: ما به وعده الهی در آزادی فلسطین ایمان داریم و می دانیم فلسطین روزی به دست مردان مقاومت یعنی حزب الله و حشد الشعبی و انصار الله، آزاد خواهد شد. معامله قرن تنها در دستور کار ترامپ نیست بلکه همانطور که ولیعهد سعودی بن سلمان تصریح کرد، آنها به دنبال پیمانی بین کشور های عربی و رژیم صهیونیستی ضد محور مقاومت هستند.
دکتر ابولحیه در رابطه به این پرسش که چطور باید مردم عرب در مواجهه با معامله قرن هم پیمان شوند، بیان کرد: این اتحاد امکان دارد و من به عنوان  یک مسلمان می گویم، فلسطین برای مسلمانان است؛ کسانی که ارزش قدس را بدانند. ولی اتحاد کشورها در مواجهه با رژیم صهیونیستی بسیار سخت و غیر ممکن است، زیرا ما شاهد آن هستیم که کشور های عرب با یکدیگر در جنگ هستند. لیبی و سوریه را ببینید که چه درگیری های در حال رخ دادن است. باید گفت آن کشور های نفت خیز عربی مثل بحرین، قطر و سعودی و غیره هستند که اوضاع را مدیریت می کنند و طبعا از آمریکا پشتیبانی می کنند به همین دلیل انتظاری از آنها نمی رود، اما ما  از ملت عرب انتظار داریم که پشتیبان مقاومت باشند تا فلسطین آزاد شود.
وی در قسمت دیگری از گفت و گو با پیشنهاد ایران پیرامون قضیه فلسطین اشاره کرد و پیشنهاد ایران را عقلایی دانست زیرا در پیشنهاد ایران منافع یهود که یکی از ادیان آسمانی هست، هم دیده شده به همین دلیل امام خامنه ای پیشنهاد رفراندم را برای واضح شدن سرنوشت کل فلسطینی ها دادند.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
امام(ره) به ما تذکر می‌دهد جنگ حق و باطل، انتزاعی و بریده از اختصاصات و تعینات تاریخی و اجتماعی نیست و جنگ حق و باطلی که بی‌تفاوت به جنگ فقر و غنا باشد، نبرد حق و باطل نیست. فرهنگ اسلامی، اسلام نابی که جنگ حق و باطل را در حد مرزهای جامعه نیاورد و به آن تعین خاص اجتماعی ندهد که جنگ حق و باطل امروز ما نیست. جنگ حق و باطل یک حیث انتزاعی و ذهنی دارد که در جای خودش مهم است و یک حیث کاملاً انضمامی دارد.
0
0