۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۵۱۹
آسیب‌شناسی مشکلات عرصه تبلیغ (۱۸)

مسؤولان نهادهای تبلیغی باید سختی‌های تبلیغ را چشیده باشند

مسؤولان نهادهای تبلیغی باید سختی‌های تبلیغ را چشیده باشند
حجت اسلام غروی گفت: کسی باید مجموعه تبلیغی را اداره کند که سختی‌ها و دردها در زمینه تبلیغ را چشیده و محرومیت‌ها و هجرت‌ها را دیده باشد.

حجت‌الاسلام سیدعلی غروی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در زمینه آسیب‌شناسی مشکلات عرصه تبلیغ، اظهار کرد: براساس گفته امام سجاد(ع) اگر انسان در هر مسیر، صنف و هر حرکتی الگویی برای خود نداشته باشد به مرز هلاکت و نابودی خواهد رسید.

وی ادامه داد: انسان در هر کار و شغلی باید معلم و مربی داشته باشد که تبلیغ نیز نیازمند معلم و مربی است، یعنی مبلغ باید برای خود الگو انتخاب کرده و ویژگی هایی در مسیر تبلیغ برای خود داشته باشد که این ویژگی ها از فرد دارای تجربه و دانش عملی، به دست می آید.

این خطیب برجسته تهران وجود اتاق فکر برای سازمان ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی را ضروری دانست و گفت: تبلیغ بحثی علمی است که بنده آن را هنر نیز می دانم؛ اگر تبلیغ صد درجه باشد 98 درجه آن انتخاب مطلب و چگونه برخورد کردن با مخاطب و دو درصد آن علم و گاهی است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر مسائل اجتماعی و اخلاقی برای یک سخنران بسیار مهم است که می توان در یک اتاق فکر با حضور مبلغان با تجربه، آگاه، اهل دقت، متعهد به نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب برای این موارد برنامه ریزی کرد و آنها را به مبلغان انتقال داد.

حجت الاسلام غروی خاطرنشان کرد: بنده با دفتر تبلیغات اسلامی ارتباطی ندارم ولی از دور کارهای دفتر تبلیغات را مشاهده کرده و کارهای خوبی نیز انجام داده اند، اما از آقایانی که در دفتر تبلیغات هستند سؤال می کنم چه مقدار با تبلیغ آشنا هستند؟ زیرا چنانچه در منبرهای خود بیان کرده ام فردی باید رییس بنیاد مستضعفان باشد که خودش درد مستأجری را کشیده باشد تا بداند مستأجری چیست، و تبلیغ نیز این گونه است و کسی باید مجموعه تبلیغی را اداره کند که سختی ها و دردها در زمینه تبلیغ را چشیده و محرومیت ها و هجرت ها را دیده باشد.

وی افزود: آقایانی که می خواهند تبلیغات و دفتر تبلیغات را اداره و مبلغ تربیت کنند خودشان باید آگاهی، تعهد و خلوص داشته باشند و مشکلات پیش روی مبلغ را بدانند و به مسائل توجه کنند و با کشور و جاهایی که نیازمند تبلیغ است آشنا باشند؛ این موارد وظایفی است که آقایان دارند اما در جمع دفتر تبلیغات تا جایی که بنده اطلاع دارم کاربرد خوبی داشته و حرکت های خوبی انجام داده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر برنامه ریزی برای تربیت مبلغ گفت: برای تربیت مبلغ باید وقت و کلاس های مختلفی اعم از اخلاق و معارف گذاشته شود و مبلغی که می خواهد تبلیغ کند نیز باید جایگاه خود را بفهمد و چنین مواردی به دست نمی آید به غیر از این که استادی خطیب همانند مرحوم فلسفی نکات لازم را بیان کند.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات باید برای مبلغان برنامه های آموزشی داشته باشد یعنی به مبلغ بفهماند که چگونه لباس بپوشد و مطلب را انتخاب کند؛ امروزه مشاهده می شود گاهی صدای آمریکا یا خبرگزاری های دیگر سخنی از منبری که شاید گلچین نیز شده باشد، را پخش می‌کنند؛ حرفی نپخته، بدون استدلال و احساسی گفته می شود و دیگران در تبلیغات سازمان های خود از آن استفاده کرده و مسخره می کنند که این موارد چه آسیبی به تبلیغ می زند؛ وظیفه دفتر تبلیغات است که برنامه ریزی کند و نکات ظریفی که به قول روانشناسان ظاهرش کوچک اما باطنش بزرگ است را به مبلغان بگویند./1324/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
خداوند این استاد بزرگوار را برای حوزه های علمیه حفظ فرماید.
0
0