۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۵۳۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

وعده های اقتصادی دولت به مردم تنها در حد شعار باقی ماند

وعده های اقتصادی دولت به مردم تنها در حد شعار باقی ماند
حجت الاسلام تقی پور گفت: با وابستگی هیچ گاه کشور به پیشرفت و توسعه دست نخواهد یافت، چون نتیجه وابستگی، سر سرپردن در برابر خواسته ها و زیاده خواهی های آنها است.

حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه رامسر در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره تشدید فشارهای اقتصادی بر مردم طی ماه های اخیر، بی برنامه گی و ضعف مدیریت را مهم ترین عامل بروز مشکلات اقتصادی در کشور عنوان کرد.

وی با بیان این که متأسفانه دولت نتوانست وعده های خود به مردم در حوزه اقتصادی را عملی کند، افزود: مهم ترین دلیل عدم موفقیت دولت در حوزه اقتصادی، بی توجهی به توان و ظرفیت داخل و نگاه به بیرون است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ایران اسلامی کشوری است با منابع عظیم که متأسفانه مسؤولان ما از آن بی بهره اند، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری مانند ایران اسلامی از چنین منابع عظیمی برخوردار نیست اما متأسفانه در سایه مدیریت نادرست مسؤولان اجرایی این منابع هدر می رود.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که اگر دولتمردان توان و زمانی که برای تعامل و ارتباط با کشورهای اروپایی خرج کردند برای ظرفیت های داخلی هزینه می کردند امروز شاهد این مشکلات اقتصادی نبودیم، تصریح کرد: شرایطی که امروز در آن قرارداریم نتیجه اعتماد به غربی ها است.

امام جمعه رامسر با اشاره به این که بدعهدی های طرف های غربی درس بزرگی برای آیندگان باشد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با شناختی که از پیشینه تاریخی این کشورها داشتند همواره نسبت به بدعهدی و فریبکاری طرف غربی هشدار داده بودند اما متأسفانه برخی ها آن طور غرق در شادی مذاکره با غرب بودند که گوششان بدهکار آن هشدارها نبود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ذوق زدگی ارتباط با غرب چشمان برخی ها بر تووان و ظرفیت بالای داخلی بست و آنها را مبهوت تعامل با اروپا کرد، بیان داشت: اما این نتیجه آن تعامل و مذاکره دروغین غرب با ایران، به تشدید تحریم ها و فریبکاری طرف مقابل ختم شد.

حجت الاسلام تقی پور با تأکید براین که دولت باید در این ماه های پایانی عمر مدیریتی خود بیشتر به فکر رفع مشکلات اقتصادی باشد و بیشتر به ظرفیت داخل تکیه کند، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید بدانند که مذاکره و تعامل با غرب هیچ نفعی برای کشورمان نخواهد داشت، چون طرف مقابل به دنبال خواسته های نامشروعی است که جزء خطوط قرمز و راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید براین که هر چه می توانیم باید از درون خود را قوی کنیم تا بتوانیم فشارها و تحریم های طرف های غربی را بی اثر کنیم، تصریح کرد: با وابستگی هیچ گاه کشور به پیشرفت و توسعه دست نخواهد یافت، چون نتیجه وابستگی، سر سرپردن در برابر خواسته ها و زیاده خواهی های آنها است./950/ت310/ب1

ارسال نظرات