۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۵۸۶۰۶
آسیب‌شناسی مشکلات عرصه تبلیغ (۱۹)

بی‌توجهی دفتر تبلیغات به مبلغان

بی‌توجهی دفتر تبلیغات به مبلغان
حجت الاسلام بیرامی با بیان این‌که در برخی موارد مبلغان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی مورد بی‌توجهی قرار گرفته اند، گفت: اگر تبلیغ نباشد مسائل علمی هم معطل می‌مانند.

حجت الاسلام حسین‌رضا بیرامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به راهکارهای افزایش و ارتقای اثربخشی فعّالیت های فرهنگی و تبلیغی اظهار کرد: جهت افزایش و اثر بخشی فعالیت های فرهنگی تبلیغی، لازم است دفتر تبلیغات اسلامی با ویژگی های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بخش های مختلف کشور آشنا باشد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: از سوی دیگر دفتر تبلیغات اسلامی باید براساس شناخت درست و دقیق از وضعیت کشور و مناطق مختلف در زمینه برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی اقدام کند.

وی با تأکید بر آموزش مبلغان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی باید مبلغان را براساس نیازهای جامعه آموزش داده و محتوای تبلیغی براساس نیازهای مناطق کشور تهیه کند گرچه مبلغان دینی نیز باید برای آشنایی با ویژگی های فرهنگی و تاریخی مناطق تلاش کنند.

حجت الاسلام بیرامی خاطرنشان کرد: متاسفانه دفتر تبلیغات اسلامی، جهادی عمل نکرده است؛ قصد ندارم فعالیت های دفتر تبلیغات را منکر شوم بلکه کار کرده اما کارکرد جهادی نداشته است و نباید مرکز بزرگی مانند دفتر تبلیغات در عرصه های گوناگون حضور کم رنگی داشته باشد.

وی با تصریح بر این که در برخی موارد مبلغان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی مورد بی توجهی قرار گرفته اند، افزود: اگر تبلیغ نباشد و یا کم رنگ باشد، مسائل علمی هم معطل می مانند زیرا از تبلیغ است که اصل دین شناسانده می شود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان به مهم ترین مشکلات عرصه تبلیغ دینی در حوزه اشاره کرد و گفت: نبود شناسه جامع برای مبلغان حوزه علمیه و در برخی موارد مخالف بودن حرف و عمل مبلغان، آسیب های فراوانی به عرصه تبلیغ وارد کرده است./1324/ت302/ف

ارسال نظرات