۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۵۸۶۱۰
تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن:

ظلم و ستم از آثار دنیازدگی است

ظلم و ستم از آثار دنیازدگی است
حجت الاسلام علم الهدی انصاف در معاشرت، مواسات و معنویات را سه شاه‌کلید فتح قلوب بیان کرد و گفت: ظلم و ستم از آثار دنیازدگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع)، امروز ظهر به‌صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: توجه به سیره عملی و رفتاری اولیای الهی در این عصر که ظلم و ستم بیداد می‌کند بسیار لازم و ضروری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه انسان باید بهترین آموزه‌های زندگی را از اولیای الهی دریافت کند، ادامه داد: کلام اهل‌بیت(ع) درمان بسیاری از بیماری‌هایی است که امروز اجتماع انسانی به آن گرفتار و مبتلا شده که یکی از آن ابتلائات بی‌مهری و بی‌توجهی نسبت به یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی ظلم و ستم را ناشی از دنیازدگی بیان و ابراز کرد: کسانی که فکر می‌کنند برای رسیدن به متاع دنیا می‌توانند از هر ابزاری استفاده کنند قطعاً نمی‌توانند نسبت به دیگران محبت و عدالت داشته باشند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) با بیان اینکه انسان در سایه محبت می‌تواند به تکیه‌گاه محکم و مطمئنی دست یابد، اظهار داشت: انسان به‌واسطه سه ابزار می‌تواند دریچه قلب‌های دیگران را فتح و صاحب دل مردم شود، طبق صریح روایات؛ ایمان و عمل صالح سبب جذب محبت دیگران می‌شود.

وی انصاف و معاشرت را از اعمال صالح خواند و گفت: انصاف در معاشرت ازجمله اعمال صالحی است که انسان می‌تواند به‌واسطه آن فاتح قلوب شود؛ فرد منصف آن چیزی که برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز می‌پسندد و این از ویژگی‌های شاخص انبیای الهی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی مواسات را از دیگر اعمال صالح برشمرد و عنوان کرد: انسان اگر می‌خواهد صاحب دل مردم شود باید در سختی‌ها و دشواری‌ها به یاری آنان بشتابد؛ امروز در جامعه دینی جمهوری اسلامی تعداد این افراد کم نیست که در سختی‌ها به داد مردم می‌رسند و مدافعان سلامت مصداق بارز این کلام هستند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) گره‌گشایی از مشکلات مؤمنان را لیاقت و موهبت الهی بیان و اظهار داشت: با شیوع موج دیگر ویروس منحوس کرونا و بیکار شدن بسیاری از مشاغل می‌طلبد مردم به یاری یکدیگر برسند و اجازه ندهند مؤمنان و آبرومندان درمانده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: همراه و همگام شدن با معنویات سبب می‌شود انسان محبوب قلب‌ها شود؛ ناشناخته بودن ویروس منحوس کرونا نشان داد که انسان در کنار علم و تکنولوژی باید ارتباط خود را با ملکوت تقویت کند و از خداوند برای رفع این مشکلات مدد بجوید./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات