۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۶۵۸۶۱۲
آسیب شناسی مشکلات عرصه تبلیغ (۲۰)

سیاست‌های کلی تبلیغ بر اساس ارزش‌های اسلام و انقلاب تبیین شود

سیاست‌های کلی تبلیغ بر اساس ارزش‌های اسلام و انقلاب تبیین شود
حجت الاسلام احتشام بهترین راهکار در بخش نرم افزاری را تبیین و تفسیر سیاست‌های کلی تبلیغ از منظر ارزش‌های اسلام و انقلاب دانست.

حجت الاسلام علی احتشام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به راهکارهای ایجاد هماهنگی و انسجام در میان نهادها و سازمان های فرهنگی تبلیغی اظهارکرد: اگر پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد قرارگاه فرهنگی در جای خود مورد توجه قرار می گرفت بسیاری از مشکلات امروزی رخ نمی داد و نهادهای فرهنگی کارآمدتر وارد صحنه می شدند.

استاد حوزه علمیه قم تبیین کرد: در هر عرصه ای که سیستم، ساختار، افراد و سلایق مختلف دخالت داشته باشند به مرور زمان اختلاف سلیقه ها پر رنگ شده و حتی ممکن است در برخی موارد اصول را به چالش کشند.

وی اضافه کرد: بهترین راهکار در بخش نرم افزاری، تبیین و تفسیر سیاست های کلی تبلیغ از منظر دین و ارزش های اسلامی همچنین سیاست های انقلابی از منظر انقلاب اسلامی و اهتمام به بیانیه گام دوم از سوی قرارگاه مرکزی و ارائه دادن آنها برای اجرا در چارچوب اصول قانونی به تمامی نهادها است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: در بخش سخت افزاری نیز برای جلوگیری از موازی کاری باید از سوی قرارگاه مرکزی فرهنگی تقسیم کار صورت گرفته و هر نهاد به کار مخصوص خود بپردازد.

وی با تصریح بر این که تشتت امروزی در تبیین و تفسیر امر تبلیغ ناشی از عدم تقسیم پذیری و تصمیم گیری ستاد مرکزی و قرارگاه واحد فرهنگی است، اظهار کرد: این خصیصه باید جبران شود.

حجت الاسلام احتشام در ادامه با اشاره به ارزیابی عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی در زمان های مختلف متفاوت است و نمی توان برای همه مواردی که پس از انقلاب اسلامی از سوی دفتر تبلیغات رقم خورده کارنامه واحدی ارائه کرد.

وی افزود: در دوره جنگ تحمیلی، دفتر تبلیغات اسلامی از نهادهای فعال اعزام روحانیان به شمار می رفت و در این دوران کارنامه مناسبی نیز از خود به جا گذاشت اما متأسفانه با تغییر شرایط جنگی به شرایط دوره توسعه اقتصادی، ارگان ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی نتوانستند ریاست واحد و منسجمی برای تغییر واحد در سراسر کشور اعم از سخت افزاری و نرم افزای ارائه کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دفتر تبلیغات آن گونه که باید، نتوانسته در زمینه اعزام روحانیان برای تبیین شعارهای سال مؤثر عمل کند، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی نتوانست حوزویان را آن گونه که باید و شاید برای پیش برد اهداف نظام انقلاب اسلامی و ارزش های دینی هماهنگ، و در اعزام روحانیان در مسیر تبیین شعارهای سال و مسائل مربوط به انقلاب و نظام اسلامی، مؤثر عمل کند.

وی ادامه داد: شاید اگر دفتر تبلیغات اسلامی و باقی ارگان ها با همکاری یکدیگر، برای تبیینی که حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مد نظر داشتند، اقدام می کردند فتنه سال های 78، 88، 96 و 98 این گونه رقم نمی خورد./1324/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
عدم هماهنگی با متولیان تبلیغ از سوی نهادهای حوزوی باعث بروز مشکلاتی شده است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
اقای رسا سلام وقت عالی بخیر
پاسخ عالمانه وعامرا نه دادید احسن...
0
0