۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۵۸۶۱۶

کتاب شناسی استکبار و استکبار ستیزی

کتاب شناسی استکبار و استکبار ستیزی
در اهمیت کتابشناسی، همین بس که بدون وجود آن هیچ تحقیق و پژوهشی به طور کامل به سامان نمی رسد؛ چرا که اطلاعات لازم برای پیشبرد یک پژوهش را در اختیار محقق قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع، رشد دانش اطلاع رسانی و خدمات مرجع در میان پژوهشگران آن جامعه است. خدمات مرجع دامنه وسیعی از قبیل دایرة المعارف، دانشنامه کتابشناسی، نسخه شناسی، فرهنگنامه ها، راهنما و اطلس دارد.

کتابشناسی یکی از مناسب ترین مراجع در گردآوری، تنظیم و اشاعه منابع مکتوب در حوزه موضوعی خاص است و جایگاه و ارزش ویژه ای در عرضه خدمات علمی دارد. در اهمیت کتابشناسی، همین بس که بدون وجود آن هیچ تحقیق و پژوهشی به طور کامل به سامان نمی رسد ؛ چرا که اطلاعات لازم برای پیشبرد یک پژوهش را در اختیار محقق قرار می دهد. وجود کتابشناسی در هر موضوعی، از هدر رفتن وقت پژوهشگران آن رشته در جستجوی منابع جلوگیری می کند. همچنین نمایی از وضعیت علمی آن موضوع را نشان می دهد.

امروزه انجام پژوهش های جدید و کارآمد در حوزه های مختلف علم، بستگی به آشنایی و اطلاع یافتن پژوهشگر از پژوهش های انجام گرفته دارد و کتاب شناسی علمی است که به این موضوع می پردازد. کتابشناسی «به عنوان یک هنر، عبارت است از راه و رسم تحصیل اطلاعاتی درباره کتاب ها و تحقیق و توصیف آن ها و بالأخره عرضه کردن آن به صورت مرتب و منظم و همچنین سیاهه ای از نام و مشخصات ثبت شده ؛ کتاب ها». به عبارت دیگر، وسیله تحقیق و تجسس، شناخت آثار چاپ شده است.

انتشارات نظری کتاب کتابشناسی توصیفی استکبار و استکبار ستیزی را به قلم محمد اسماعیل عبداللهی و محمد کرمی نیا را چاپ کرده است.

ساختار

فهرست کتاب شامل پنج قسمت است. در قسمت اول کتاب ارزش و جایگاه کتابشناسی برای خوانندگان بیان شده و در قسمت دوم نویسندگان به آشنا کردن خوانندگان با کتاب هایی که در زمینه استکبار و استکبار ستیزی کار کرده اند پرداخته اند.

پایان نامه ها قسمت سوم این کتاب را تشکیل می دهد. در این قسمت هم نویسندگان سعی نموده اند آثار و پایان نامه های مربوط را معرفی کنند. در قسمت چهارم کتاب به جمع آوری مقالات پرداخته و مقالات مرتبط گرد هم آورده شده است. قسمت پنجم و پایانی این کتاب بحث مهم نتیجه گیری است. در این قسمت موضوعات و مسائلی که می توان به وسیله آنها کارهای جدیدی در زمینه استکبار ستیزی انجام داد توضیح داده شده است.

ویژگی‌ها

کتاب کتابشناسی توصیفی استکبار و استکبارستیزی کتابی مفید است که در آن می‌توان نوآوری هایی در زمینه جایگاه کتاب شناسی به دست آورد. همچنین در این کتاب هر مقاله، کتاب و پایان نامه ای که تا سال 1396  در زمینه استکبار سیزی به چاپ رسیده، جمع آوری شده است.

ویژگی دیگری که این کتاب را از دیگر کتاب های نظیر خود ممتاز کرده، مشخص نمودن موضوعات جدید برای کار و تألیفات جدید است که علاقه مندان می‌توانند از این ویژگی کتاب بهره فراوانی ببرند.

برشی از کتاب

در صفحه 83 این مطالب درباره استکبار خواندنی است:   

اگر در تاریخ، جنگ و کشتار فراوان اتفاق افتاده، تماما یا تخاصمات درونی الحاد و یا جنگ الحاد با نیروهای فراگام و خداجو و عدالت طلب بوده است و پیروان مذاهب الهی نیز به میزانی که گرفتار سیستم تار عنکبوتی ارزش های الحادی و مادی شده اند، در گرداب جنگ و خون ریزی نیز فرو رفته اند. امروزه فساد اخلاقی و جنسی، انحطاط و سقوط ارزش های فطری، بی هویتی و غرق شدن انسان ها در منجلاب فساد به عنوان مظاهر بارز فرهنگ استکباری غرب شهرت جهانی یافته است و غربی ها از اعصار گذشته همواره با ترفند تهاجم فرهنگی، استیلا بر ملت ها را در دستور کار خود قرار داده اند.

رشد روز افزون فساد، گسترش دامنه جنایت های فجیع و نگرش مادی محض به انسان، به عنوان گوشه ای از حاکمیت فرهنگ مبتذل غرب بر رفتار و کردار انسان ها، در بسیاری از کشورها، سایه افکنده است. این که مبانی سیاست ها و رفتارهای استکباری چیست و چگونه گروهی خود را صاحب و مالک جهان می پندارند و جان، مال و ناموس انسان ها را در مسیر منافع خود به کار می گیرند، به نوعی تلقی و برداشت آنان از «خود» بر می گردد و این همان تکبر و خوی استکباری است.

نظام های طاغوتی به پیروی از شیطان، که اولین مستكبر عالم بوده، همواره در پی خارج کردن مردم از نور هدایت دین به ظلمت کفرند و نظام های الهی در تلاش اند تا مردم را از ظلمت خودبینی، کبر و مادی گرایی به نور خداشناسی و خداپرستی در آورند و ستیز این دو جریان مداوم و مستمر بشریت، بر همین مبناست. استکبار ماهیت همه نظام های غیر الهی است و آمریکا امروز در رأس این نظام ها قرار دارد و این خصلت شیطانی بیش از همه در او متجلی است و لذا شیطان بزرگ مناسب ترین نامی است که از سوی امام امت، بر او نهاده شده است.

انتشارات نظری کتاب «کتابشناسی توصیفی استکبار و استکبار ستیزی» را در قطع وزیری و در 168 صفحه به چاپ رسانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات نظری به آدرس: تهران، خيابان ولی عصر(عج)، خيابان سید جمال اسدآبادی(یوسف آبا)، نبش خیابان فتحی شقاقی، جنب بانک اصار، پلاک 32، طبقه 2، واحد 17 مراجعه کنند./826/ن601/ق

ارسال نظرات