۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۵۸۶۳۶
نگاهی به سفر الکاظمی به ایران؛

یادداشت | دیدار الکاظمی با رهبر انقلاب استثنائی بود

یادداشت | دیدار الکاظمی با رهبر انقلاب استثنائی بود
رهبر انقلاب اسلامی ایران ضمن پذیرش دیدار با مصطفی الکاظمی در شرایط موجود منطقه و تاکید بر اخراج آمریکایی های از خاک عراق، یک دیدار استثنایی را رقم زدند.

خبرگزاری رسا -بین الملل: نخستین سفر رؤسای جمهور، به هر کشوری از اهمیت خاصی برخوردار است، حال اگر این سفر در اوضاع شیوع کرونا باشد، می تواند اهمیت ویژه تری داشته باشد. جهان پر تلاطم سیاست روز به روز شاهد تغییرات سریع است. در چند روز اخیرمصطفی الکاظمی رییس جمهور عراق به ایران سفر کرد و این سفر بازتاب های مختلفی در رسانه های عراقی تا به الان داشته است از مهمترین دیدار های وی می توان دیدار او با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که حاوی سه پیام مهم برای الکاظمی بود.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به این که برای آمریکا مهم نیست چه کسی رییس جمهور عراق باشد و فقط آنها به دنبال کسی هستند که مطیع باشد، افزود: از عراق انتظار داریم که طبق مصوبه مجلس قضیه خروج نیرو های آمریکایی ها را کلید بزند، زیرا که وجود آنها به معنای نبود امنیت است، ایشان جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس را یک نمونه از نتیجه حضور آمریکا در عراق دانستند و خطاب به نخست وزیر عراق فرمودند؛ آنها فرزند و مهمان شما را در خانه شما کشتند و صریحا به این جنایت اعتراف کردند که این موضوع کوچکی نیست. رهبر انقلاب تاکید کردند که جمهوری اسلامی هرگز این موضوع را فراموش نمی کند و قطعا ضربه سخت را به آمریکایی ها خواهد زد.

اما نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است مورد دوم و این قسمت از فرمایشات امام خامنه ای است که ایشان سپهبد شهید قاسم سلیمانی را مهمان عراقی ها و او مهدی المهندس را فرزند عراقی ها دانستند. باید گفت در فرهنگ عراقی ها احترام به مهمان واجب است و همانطور که در سفر های اربعین اکثر زائران متوجه شده اند، عراقی ها در پذیرایی از مهمان خود هیچ کمی و کاستی قائل نمی شوند، امام خامنه ای در واقع با این جمله مردم عراق را تحت تاثیر قرار می دهند که ببنید با مهمان شما چه کردند؟ ببینید با فرزند شما چه کردند؟ چرا ساکتید؟ چرا با جنایت کاران مقابله نمی کنید؟ چرا آنها را از خاک خود خارج نمی کنید؟ و از آنها انتقام نمی گیرید؟

پس از این دیدار استثنایی در شرایط کرونایی حال باید منتظر نتایج و ثمرات این سفر و خروج نیروهای تروریست آمریکایی از خاک عراق باشیم.

نویسنده مجتبی نیکیان شفتی تحلیلگر مسائل غرب آسیا

ارسال نظرات