۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۵۸۶۶۱
امام جمعه موقت کاشان:

یکی از عوامل مهم هدایت انسان حلال خوری است

یکی از عوامل مهم هدایت انسان حلال خوری است
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند بندگان خود را ابتدا به استفاده از طیبات و در ادامه عمل صالح دعوت می‌کند چرا یکی از عوامل مهم هدایت انسان حلال خوری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در جلسه ستاد تفسیر قرآن که در حسینیه علی اکبر (ع) کاشان برگزار شد، مطالب پرمحتوا، نغز، عمیق و جملات کوتاه را یکی از ویژگی‌های قرآن دانست و گفت: این از فصاحت و بلاغت قرآن است که مفاهیمی بلند با جمله‌ای کوتاه، مطالب زیاد و معارف بلند دارد.

وی با اشاره به اینکه بین خداوند و بندگان او هیچ چیزی به غیر از ضابطه وجود ندارد، افرود: خداوند حتی از انبیاء خودش نیز مسؤولیت می‌خواهد و پیامبر نیز از دیگران مستثنی نیست و انبیاء نیز مسؤول به انجام عمل صالح هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند در قرآن در موارد زیادی بعد از بیان نعمت، مسؤولیت را نیز مطرح کرده است به این معنی که دنیا محل خوشگذرانی نیست و درکنار نعمت مسؤولیت داده است.

وی افزود: علت اینکه خداوند بعد از بیان نعمت بلافاصله از انبیاء خود عمل صالح می‌خواهد برای این است که یکی از مهمترین عوامل تأسی و نفوذ انسان عملکرد انسان است، چون نفوذ زبان عمل از نفوذ زبان دهان بیشتر است و قبل از هرچیزی به عمل انسان توجه می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان تنها مسؤولیت انسان در دنیا را عمل صالح دانست و گفت: یکی از عوامل پیشرفت انبیاء و رهبران دینی عمل و رفتار آن‌ها است، از این رو خداوند مسؤولیت را از انسان در قالب عمل صالح می‌خواهد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند ابتدا بندگانش را به استفاده از طیبات تشویق می‌کند و در ادامه از آن‌ها عمل صالح می‌خواهد، بنابراین یکی از عوامل مهم هدایت انسان حلال خوری است و هیچ انسانی با استفاده از حرام هدایت نمی‌شود.

وی افزود: در روایت آمده است، عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن کسب مال حلال است و کسی که مال حلال کسب کند ۹ مرتبه از مراتب عبادت را طی کرده است و یک جزء دیگر را باید در قالب اعمال و رفتار دیگر جستجو کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: همانگونه که سلامتی و آلودگی غذا در سلامت و بیماری جسم انسان مؤثر است، همانگونه نیز حلال بودن باطن غذا در سلامت و آلودگی و بیماری روحی مؤثراست.

وی یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین روش زندگی انسان را اعتقادات انسان دانست و افزود: خداوند در قرآن تلاش کرده تا فکر و دین انسان را عوض کند و اگر تفکرات انسان سالم باشد همه مشکلات حل می شود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات