۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۵۸۶۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی خبر داد؛

فعالیت ۱۳۰ روحانی مستقر در مناطق استان مرکزی

فعالیت ۱۳۰ روحانی مستقر در مناطق استان مرکزی
حجت‌الاسلام قربانپور گفت: در مناطق مختلف استان مرکزی ۱۳۰ روحانی مستقر داریم که با همکاری روحانیون و مبلغان این پایگاه‌های اوقات فراغت با رویکرد اجتماعی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اقدامات جدید اجتماع‌محور در ۲۵ نقطه شهرستان‌های استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های تبلیغات اسلامی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی افزود: ۸ پایگاه فرهنگی و اجتماعی در استان داریم به طوری که در ۴ منطقه از شهرستان‌های استان به‌ویژه مناطق حاشیه‌ای اراک و ساوه به‌عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی و به عبارتی امام محله ویژه شناسایی شدند که کار مشترکی با استانداری و اقدامی موثر در این زمینه است.

حجت‌الاسلام قربانپور بیان داشت: این اقدام مستقیم است به طوری که روحانی ویژه این کار شناسایی شده و در این اقدام اجتماعی شرکت می‌کنند و به شناسایی معضل اجتماعی منطقه از جمله اعتیاد، مشکلات خانوادگی، نیازمندی‌ها، مواسات، تسهیلگری بسیاری از امور، تهیه جهیزیه برای نیازمندان، ساخت و ساز برای محرومان و سایر موارد می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: این اقدام بسیار موثر است و نقش مهمی در بزنگاه‌های مهم و حساس جامعه دارد به همین سبب حدود دوسال درگیر اجرای این برنامه هستیم.

وی تصریح کرد: در رویکرد جدید تبلیغات اسلامی ۲۵ نقطه در سطح شهرستان‌ها شناسایی ویژه شدند تا روحانیون موثر در مسائل اجتماعی و فرهنگی که برنامه‌های نوآورانه و ارتباط موثر با جوانان و نوجوانان دارند، در راستای اقدامات اجتماعی محور حرکت کنند.

حجت‌الاسلام قربانپور گفت: علاوه‌بر مباحث اعتقادی، اخلاقی و مذهبی در این اقدام به امور اجتماعی توجه ویژه صورت می‌گیرد و این اقدام می‌تواند برنامه موثر و خوبی برای مسئولان باشد و روحانیون هم واسطه خیر از مردم به مسئولان می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: مسائل فرهنگی، تبلیغی و قرآنی به‌عنوان رویکرد جدید تبلیغات اسلامی به صورت مردم محور و مسجدمحور انجام می‌شود به طوری که تبلیغات گستره مردمی پیدا می‌کند و تبلیغات اسلامی هم زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به رویکرد مسجدمحور گفت: مساجد به‌عنوان بهترین پایگاه فرهنگی و دینی و با توجه به اینکه در همه محلات و شهرها وجود دارد، در مرکزیت مسجد و تعامل با مسئولان اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را گسترش می‌دهند.

حجت‌الاسلام قربانپور در پایان اذعان داشت: در مناطق مختلف استان ۱۳۰ روحانی مستقر داریم که با همکاری روحانیون و مبلغان این پایگاه‌های اوقات فراغت با رویکرد اجتماعی فعالیت می‌کنند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات