۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۵۸۶۷۴

رایزنی شاه اردن و ولی‌عهد ابوظبی درباره تحولات منطقه و فلسطین

رایزنی شاه اردن و ولی‌عهد ابوظبی درباره تحولات منطقه و فلسطین
شاه اردن که به امارات عربی متحده سفر کرده، در دیدار با ولی‌عهد ابوظبی تحولات منطقه و مسأله فلسطین را بررسی کرد.
به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، «عبدالله دوم» شاه اردن روز چهارشنبه (دیروز) با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و جانشین فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات دیدار کرد.
در این دیدار روابط دو کشور و راهکارهای توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف و نیز پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد.
طبق گزارش‌ها، دو طرف همچنین تحولات منطقه‌ای به ویژه پیامدهای خطرناک طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی فلسطینی را که نقض قطعنامه‌های بین‌المللی است و به تضعیف فرصت‌ها و تلاش‌های صلح در منطقه خاورمیانه منجر می‌شود، بررسی کردند.
بحران‌های منطقه‌ای و تلاش برای دستیابی به راهکارهای سیاسی حل این بحران‌ها و فراهم کردن زمینه برای زندگی ملت‌ها در صلح و ثبات و امنیت و نیز همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و توسعه‌ای از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو طرف بود که به تبادل دیدگاه درباره این موضوعات پرداختند.
طبق گزارش خبرگزاری امارات (وام)، بن زاید بر همبستگی امارات با اردن برای اتخاذ هر گونه اقداماتی در راستای حفظ امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد و موضع تاریخی ثابت اردن در حمایت از مسئله فلسطین در تمامی زمینه‌ها به ویژه حمایت از اماکن مقدس را ستود.
شاه اردن نیز گفت که راه‌حل دو دولت تنها راه پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی و تحقق صلح عادلانه و فراگیر است که به تشکیل دولت مستقل و دارای حاکمیت فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی منجر خواهد شد.
شاه اردن همچنین تحرکات دیپلماتیک امارات در سطح جهان در راستای حمایت از موضع جهان عرب در مخالفت با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از اراضی فلسطین را ستود.
شاه اردن و ولی‌عهد ابوظبی همچنین بر علاقه‌مندی خود برای استمرار هماهنگی و مشورت بین دو کشور در خصوص بحران‌های منطقه‌ای تأکید کرده و فعال‌سازی اقدام مشترک عربی به ویژه در این مرحله حساس و اتحاد مواضع در برابر چالش‌هایی که امنیت و ثبات منطقه و ملت‌ها را تهدیدی می‌کند، ضروری خواندند.
آن‌ها همچنین بر ضرورت استفاده از راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک برای حل بحران‌های منطقه تأکید کردند.
ارسال نظرات