۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۵۸۷۰۳
نماینده ولی فقیه در گیلان:

مسؤولان فارغ از نوع نگاه و دیدگاه سیاسی به مردم خدمت کنند

مسؤولان فارغ از نوع نگاه و دیدگاه سیاسی به مردم خدمت کنند
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به مشکلات این استان در حوزه محیط زیست و بهداشت، گفت: مسؤولان فارغ از نوع نگاه و دیدگاه سیاسی تنها به مردم خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در گیلان، حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به سالروز ازدواج امیرمؤمنان علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: امیدواریم جوانان ایرانی از زندگی این دو عزیز الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه امروز همه بشریت بر این باور هستند که الگوبرداری سیره زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در جامعه شیعیان خالی است، افزود: در دوره‌ای از انقلاب دشمنان تلاش کردند با بهره گیری از برخی موارد ایران را به سمت کنترل موالید سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه نخستین پیش نیاز بشر برای زندگی در هر جامعه‌ای داشتن فضای پاک و سالم محیط زیست است، گفت: داشتن محیط زیست سالم از مواردی که همه موجودات برای زنده بودن به آن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه شاهد آسیب‌های فراوان به حوزه محیط زیست استان گیلان هستیم، تصریح کرد: در این سال‌ها متأسفانه آنگونه که باید در سطح کلان به این موضوع توجه نشده است.

 حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهررود شهر رشت، گفت: وضعیت نامطلوب این دو رودخانه بلای جان مردم رشت و انزلی شد. متأسفانه به حوزه مدیریت پسماند توجه نشده و شیرآبه های ناشی از آن به مردم آسیب رسانده است.

وی به وجود همدلی و همت خوب در استان گیلان اشاره و بیان کرد: گیلان با وجود همه ظرفیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی نسبت به سایر استان‌ها عقب ماندگی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه ساختمان‌های بیمارستان‌های ما فرسوده است، گفت: باید فارغ از نوع نگاه و دیدگاه سیاسی در راستای خدمت به مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اگر بودجه بوم گردی تعیین شده بود اشتغالزایی انجام می‌شد، تصریح کرد: متأسفانه در این بخش شاهد آسیب‌هایی اجتماعی بومی و محلی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی همچنین با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال، گفت: گیلان سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر است اما این موضوع جز زباله، ترافیک و ناهنجاری‌های اجتماعی برای گیلان چیزی نداشته است.

وی با بیان اینکه توجه به حفظ محیط زیست و داشتن محیط سالم اولویت است، افزود: تالاب باید نجات پیدا کند در این مورد تنها حرف زده شده باید عمل شود./1399/د101/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صادق
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
بسم الله الرحمن الرحیم
با صلوات بر محمد(ص) و خاندان مطهرش(ع)، پیامبراکرم (ص) فرمود: «اَکْرِمُوا الْعُلَماءَ فَاِنَّهُمْ وَرَثَةُ الْاَنْبِیاءِ فَمَنْ اَکْرَمَهُمْ فَقَدْ اَکْرَمَ اللهَ وَرَسُولَهُ؛ دانشمندان را گرامی دارید که آنها وارثان پیامبرانند و هر که آنان را احترام نماید، خدا و رسولش را احترام نموده است».
در جلسه شورای اداری استان گیلان صبح روز پنجشنبه که با حضور حضرت آیت الله فلاحتی(زید عزّه) نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان، برگزار شد، با کمال تاسف ... با ادبیات و لحن توهین‌آمیز به نماینده ولی فقیه در گیلان اهانت کرد. این در حالی است که احترام مسئولان یک استان به نماینده ولی فقیه، نشانه بارز بلوغ دینی و سياسي و اجتماعي آنها است.
لذا در همان جلسه لازم و واجب بود که حاضرانِ همان جلسه، به‌ویژه سایر نمایندگان، احساس مسئولیت کرده و نسبت به رفتار زشت ... واکنش قابل توجهی نشان دهند.
مجموعه مدیریت حوزه علمیه گیلان، رفتار توهین‌آمیز .. را محکوم می کند.
از همه مردم خصوصاً امت حزب الله و دستگاه قضایی انتظار داریم به جهت جایگاه ارزشمند ولایت فقیه بی تفاوت نباشند و با این رفتار توهین آمیز برخورد مناسب کنند.
ضمناً از کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان نیز انتظار برخورد قانونی و شدید داریم.
مدیر حوزه علمیه گیلان حسین انصاری
0
0