۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۵۸۷۱۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

هجرت بی رویه طلاب به قم سبب خلأ فرهنگی و معنوی در جامعه شده است

هجرت بی رویه طلاب به قم سبب خلأ فرهنگی و معنوی در جامعه شده است
حجت الاسلام صادقی گفت: بازگشت طلاب از قم به شهرستان ها می‌تواند بسیاری از خلأ‌های فرهنگی و دینی که در مناطق شهری و روستایی به وجود آمده را برطرف کند.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، هجرت طلاب به قم به منظور تحصیل ددر سطوح عالی و عدم بازگشت آن‌ها پس از اتمام دروس حوزوی را موجب بروز خسارت‌های بسیاری برای شهرستان‌ها خواهد دانست.
 
وی با اشاره به این که متأسفانه در مناطق بسیاری از مازندران با کمبود مبلغ مواجه هستیم، افزود: بران جبران این کمبود‌ها تلاش کردیم از توان و ظرفیت طلاب علاقه‌مند به منظور گسترش دایره تبلیغی در این مناطق بهره گیریم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بر اساس آماره ارائه شده در حال حاضر بیش از شش هزار طلبه و روحانی مازندرانی در قم مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: این حجم وسیعی از طلاب متأسفانه در گذشته به دلیل کمبود برخی امکانات آموزشی به قم مهاجرت کردند.
 
حجت الااسلام صادقی با اشاره به این که هجرت بیش از حد طلاب به قم و سایر استان‌ها به منظور ادامه تحصیل، موجب شده بسیاری از مناطق استان از نعمت مبلغ و روحانی محروم بمانند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر به دلیل کمبود مبلغ و روحانی در سطح استان، یک مبلغ همزمان در چند روستا به ارائه خدمات تبلیغی مشغول است، خاطرنشان کرد: به طور حتم حجم وسیعی از کار و مسؤولیت موجب پایین آمدن کیفیت فعالیت‌های تبلیغی خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در سال‌های اخیر با تقویت سطوح علمی در استان‌ها دیگر ضرورتی برای هجرت به قم وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر دروس خارج رسمی نیز در چندین مدرسه علمیه استان برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که هجرت به قم و خالی کردن شهر وروستا از مبلغ و روحانی، این مناطق را با خسارت‌های فرهنگی، معنوی و اجتماعی مواجه خواهد ساخت، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن شبانه روزی برای تضعیف دین و انقلاب در تلاش است، بازگشت طلاب به شهر و دیارشان یک ضرورت مهم است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تجربه و بررسی‌های میدانی ما ثابت کرده حضور روحانیت در بسیاری از مناطق موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه تقویت حضور مبلغان دینی و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در حال حاضر بسیاری از مساجد سطح به دلیل کمبود مبلغ و روحانی از نعمت امام جماعت محروم هستند، خاطرنشان کرد: به طور حتم بازگشت طلاب از قم به شهرستان می‌تواند بسیاری از این خلأ‌های فرهنگی و دینی که در مناطق شهری و روستایی به وجود آمده را برطرف کند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات