۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۶۵۸۷۴۰
حجت الاسلام میرزامحمدی:

حرکت جهادی طلاب در مقابله با کرونا دیده نشد

حرکت جهادی طلاب در مقابله با کرونا دیده نشد
استاد حوزه علمیه با انتقاد از تناقض وزارت بهداشت در زمینه اطلاع رسانی اخبار کرونا گفت: در عرصه تبیین جایگاه هیأت های مذهبی به خوبی کار نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی خطیب حوزه علمیه قم عصر امروز در نشست علمی «کرونا و چالش های پیش روی هیئات» که در کتابخانه آیت الله حائری طبسی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه در عرصه تبیین جایگاه هیأت های مذهبی به خوبی کار نشده است، گفت: باید در عرصه مبارزه با کرونا مبنا داشته باشیم تا در ابتلائات مختلف بتوانیم عملکرد درست داشته باشیم.

وی از تناقض مسؤولان وزارت بهداشت در زمینه اطلاع رسانی اخبار مربوط به کرونا انتقاد کرد و اظهار داشت: اگر گزارش وزیر بهداشت در هیأت دولت در زمینه نقش هیأت ها در شیوع کرونا درست باشد، الزامی برای تعطیلی هیأت ها وجود نخواهد داشت، زیرا طبق آن گزارش هیأت ها کمتر از نیم درصد در شیوع این بیماری تأثیر دارند.

حجت الاسلام میرزامحمدی خاطرنشان کرد: امروز چالش های جدی داریم از شبهات دینی گرفته تا دچار تزلزل شدن اعتقادات متدینان، از این رو باید با مبنا با این بیماری مقابله کنیم؛ ما برای ابتلائات و همه ممنوعیت های عرصه های مختلف طرح داریم و نمی گذاریم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر رعایت پروتکل بهداشتی جواز برگزاری جلسات است، چرا مسجد ارک تعطیل شد؟ این مسجد برای رعایت مسائل بهداشتی 900 میلیون تومان هزینه کرده بود و امکانات بهداشتی اش در خاورمیانه نظیر ندارد.

وی با بیان اینکه نباید در برابر مشکلات و ابتلائات منفعلانه عمل کنیم، عنوان کرد: متدینان و اندیشمندان امروز باید سخن بگویند و طرح های مبنایی ارائه دهند.

حجت الاسلام میرزا محمدی همچنین از رسانه ای نشدن حرکت های جهادی طلاب در زمینه مبارزه با کرونا انتقاد کرد و افزود: حرکت طلاب در زمینه کرونا دیده نشد، در حالی که این عزیزان پا به پای کادر درمان برای بیماران کرونایی خدمات ارائه داده و می دهند./841/پ202/ق

ارسال نظرات