۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۵۸۷۵۳
آیت الله خاتمی:

جنایت مفسدان سیاسی کمتر از مفسدان اقتصادی نیست/ گرانی ها مردم را می رنجاند

جنایت مفسدان سیاسی کمتر از مفسدان اقتصادی نیست/ گرانی ها مردم را می رنجاند
امام جمعه موقت تهران بر ضرورت مهار گرانی های سرسام آور از سوی مسؤولان تأکید کرد و گفت: ضرر مفسدان سیاسی از مفسدان اقتصادی کمتر نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با اشاره به آیه 41 سوره احزاب، اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که در برخی از ایام به صورت خاص و بیشتر به یاد خدا باشید که در روایات گاه سخن از ایام معدودات به میان آمده و گاه سخن از ایام معلومات است؛ در آیه 28 سوره حج و روایات، دهه اول ذی حجه به عنوان ایام معدودات مطرح شده است.

وی با بیان این که ایام مناسک حج تابلوی یاد خدا است، گفت: امسال جهان اسلام به خاطر ویروس منحوس کرونا از انجام مناسک حج محروم بوده و لازم است که صدا و سیما در این زمینه تدابیری بیندیشد.

پبشنهاد به صدا و سیما برای بخش برنامه هایی در دهه اول ذی حجه

امام جمعه موقت تهران ضمن بیان پیشنهاداتی برای برنامه های صدا و سیما تصریح کرد: در این ایام که مناسک حج تعطیل شده، از صدا و سیما انتظار می رود که با برنامه های بیشتر و محتوای معارف قرآنی و دعایی، یاد خدا را بیشتر کند.

وی به اهتمام بیش از پیش رسانه ملی در پخش دعای عرفه اشاره کرد و افزود: صدا و سیما امسال اهتمام بیشتری به دعای عرفه و حضور بیشتر مردم در استماع این دعا داشته باشد تا مردم با نشاط بیشتر پای این دعا بنشینند چرا که ما نیاز به ابراز عشق بیشتر به ذات مقدس ربوبی و دعا برای رفع و دفع این ویروس منحوس از سر بشریت داریم.

آیت الله خاتمی با بیان این که در دهه اول ذی حجه باید عنایت بیشتری به شهیدان گرانقدر حج صورت بگیرد، اظهار داشت: در ششم ذیحجه 1366 حدود 400 حاجی توسط آدم کش های سعودی در مکه شهید شدند که باید یاد این شهیدان زنده بماند؛ همچنین، در عید قربان 1394 فاجعه منا رخ داد که شهدای منا ذاکر الله بودند و لب تشنه جان دادند و به شهادت رسیدند و در این دهه باید بیشتر به یاد این شهیدان باشیم.

وی در پیشنهادی به بعثه مقام معظم رهبری در حج گفت: در صورتی که کاروان ها شکل گرفته بود و لغو حج اعلام شد، لازم است که بعثه رهبری از روحانیون بخواهد که در این 10 روز برنامه هایی ویژه و هدفمند که باید به زائران گفته می شد را به آنها ابلاغ کنند.

نماز عید قربان با رعایت پروتکل ها برگزار می شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری نماز عید قربان تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نماز عید قربان در هر جایی که امکان دارد، با رعایت پروتکل ها برپا می شود؛ همچنین، با توجه به تأکید بسیار بر سنت قربانی در روز عید قربان و نیاز به رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، امسال این سنت قربانی می تواند معنای ویژه ای پیدا کند.

وی بر ضرورت سامان بخشیدن بر معیشت مردم و تکریم و خدمت به مردم از سوی مسؤولان تأکید کرد و افزود: گرانی های سرسام آور و افسار گسیخته سبب رنجیدن مردم است، البته بحمدالله طی روزهای اخیر اقدماتی از سوی دولت و بانک مرکزی صورت گرفت که قدری از آلام مردم کاست اما این اقدامات کافی نیست و باید ادامه پیدا کند.

مسؤولان با نظارت دقیق بر قیمت ها از آلام مردم بکاهند

آیت الله خاتمی با اشاره به لزوم نظارت دقیق بر قیمت ها اظهار داشت: مسؤولان متفق القول هستند و تلاش می کنند که از گرانی ها بکاهند اما مردم به دنبال عملی شدن این گفته ها هستند که یکی مسأله نظارت دقیق بر قیمت ها است؛ درست نیست که در شرایط سخت کرونایی عده ای سودجو نبض اقتصاد را به دست بگیرند و خون مردم را در شیشه کنند که انتظار می رود با نظارت دقیق که یک راه مقابله با گرانی های بی رویه است، از آلام مردم کاسته شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی از مصادیق معروف است

وی با توصیه بر رعایت آحاد ملت به استفاده از ماسک گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی از مصادیق معروف است و توصیه به آن از مصادیق امر به معروف است و همه مسؤولان داخلی و سازمان بهداشت جهانی می گویند که اگر همه ماسک بزنند، از گسترش این ویروس منحوس جلوگیری می کنند.

نقش رهبر انقلاب در گسترش استفاده عموم مردم از ماسک

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری در استفاده از ماسک ورود پیدا کردند، اهتمام مردم نیز نسبت به استفاده از ماسک نیز بیشتر شده و آمارها دلگرم کننده تر است.

وی با بیان این که عقل و شرع بر استفاده از ماسک تأکید می کند، گفت: کسی که ماسک نمی زد، هم خود و هم دیگران را به مهلکه می اندازد؛ ضروریست که مسؤولان ماسک ارزان در اختیار مردم قرار دهند و تأکید بر رزمایش همدلی مؤمنانه ادامه پیدا کند تا با موفقیت از این مرحله عبور کنیم.

جنایت مفسدان سیاسی نسبت به مفسدان اقتصادی کمتر نیست

وی با تقدیر و تشکر از قوه قضائیه به خاطر ایستادگی در برابر مفسدان اقتصادی و سیاسی افزود: ضرر مفسدان سیاسی از مفسدان اقتصادی کمتر نیست و کسانی که در اغتشاشات افراد را کشتند، جنایتشان کمتر از مفسدان اقتصادی نیست؛ از قوه قضائیه درخواست می شود که بدون آن که حق کسی ضایع شود، متخلفان را بر سر جای خود بنشانند.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: برای افرادی در داخل که بر هشتگ ترامپ و نتانیاهو وارد شدند، بد و ننگ است و از اقدام دستگاه قضا در این راستا کمال تقدیر و تشکر را داریم.

قوه قضائیه با جوسازی های بین المللی از حق عقب نشینی نخواهد کرد

وی بر تفاوت میان اعتراض با اغتشاش پرداخت و گفت: اعتراض قانونی در نظام جمهوری اسلامی آزاد است اما همانطور که قوه قضائیه بیان کرد، اغتشاش آزاد نیست و رعایت حق الناس اقتضا می کند که به طور قاطع ایستادگی شود؛ این قوه قضائیه با جو سازی و فشارهای بین المللی، به خصوص فشارهایی که ترامپ و نتانیاهو در آن باشد، از حق عقب نشینی نخواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ایران تصریح کرد: این روابط دیپلماتیک بین دو کشور همسایه در عرصه داخلی و خارجی بسیار مؤثر است؛ ایران و عراق دشمن مشترک دارند و آن دشمن، آمریکای جبار است؛ بایستی برای اخراج آمریکایی ها از منطقه تلاش شود، چرا که وجود آنها در منطقه به معنای ناامنی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا باید مطمئن باشد که ما انتقام شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را خواهیم گرفت.

با تمام دنیا به استثناء دول محارب روابط حسنه داریم

وی با بیان این که آمریکا در صدد آن است که بن بست برای ما درست کند، افزود: هر اقدام قانونی که ما را از این بن بست برهاند، مورد تأیید است و به صراحت گفته می شود که با تمام دنیا به استثناء دول محارب رژیم صهیونیستی و آمریکا، روابط حسنه و رعایت مصالح متقابل داریم و تمام اقدامات در نظام اسلامی باید قانونی دیده شود.

جهان اسلام باید برای تولیت حرمین شریفین تدبیری بیندیشد

آیت الله خاتمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در هفته جاری، سالروز دو حادثه کشتار حاجیان در سال های گذشته را داریم که پای دولت جبار و آدم کش سعودی در میان است؛ پرونده حکام سعودی از روز اول کار خود تا کنون پر از آدم کشی است و این روزها شنیده می شود که با کمال وحشی گری، مجلس عروسی را در یمن مورد هدف قرار می دهند و این ها گویای آن است که حاکمان سعودی خائن الحرمین شریفین هستند و افتخار خدمت در این حرمین را ندارند و جهان اسلام باید برای تولیت حرمین شریفین تدبیری بیندیشد./822/

ارسال نظرات