۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۵۸۷۶۲
امام جمعه موقت اصفهان:

قراردادهای بین المللی باید به تأیید مجلس برسد

قراردادهای بین المللی باید به تأیید مجلس برسد
آیت الله مهدوی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد مانع تعامل کشور ما با دنیا شود، گفت: داد و ستدهای ما با کشورهای خارجی باید به تأیید مجلس شورای اسلامی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با بیان اینکه استکبار جهانی و کشورهای مستبد از ارتباط ایران با دیگر کشورها نظیر چین ناراضی هستند، گفت: تعامل ایران با چین صدای استبداد جهانی را بلند کرده است.

وی با اشاره به خیانت‌های غرب به ایران، خاطرنشان کرد: استبداد همواره قبل و بعد از انقلاب اسلامی به مردم و کشور ما خیانت کرده است، امروز نیز ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور ما اعمال کرده اند و در تلاش هستند به روش های مختلف کشور ما را تحت فشار بگذارند. داد و ستدهای ما با کشورهای خارجی باید به تأیید مجلس شورای اسلامی برسد و نمایندگان نیز به این موازین قانونی توجه دارند.

آیت الله مهدوی تسلیم نشدن در برابر کفر و ظلم را علت تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد و افزود: مواضع آمریکا در داخل کشور نیز موافقانی دارد و افراد باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشند، دشمن امروز با جنگ رسانه‌ای در تلاش است تا کشور ما را درگیر دوقطبی و میان مردم و مسؤولان تفرقه افکنی کند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکا و خیانت‌ها و جنایت‌هایی که دشمن علیه کشور ما در دفاع مقدس انجام داده است، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند ما به جای ارتباط با دنیا و تعامل با دوستانمان تسلیم آنها باشیم، کسانی که نسبت به برخی مسائل بدون آگاهی متذکر می‌شوند باید مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و مردم بصیر و انقلابی و نمایندگان وظیفه شناس مجلس اجازه نخواهند داد به استقلال کشور خدشه ای وارد شود و مسؤولان باید آگاهانه عمل کنند و مراقب استقلال کشور و رفع مشکلات کشور باشند، مشکلات کشور زیاد شده است و مردم تحت فشار هستند و لازم است دولت چاره اندیشی کند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه 97 درصد ارز کشور در اختیار دولت است، اظهار کرد: گاهی افزایش قیمت‌ها به دلیل برهم خوردن تناسب عرضه و تقاضا است اما گاهی علت آن سودجویی و واردات بی رویه و بی برنامگی است، دولت باید در خصوص گرانی و مشکلات ارز تدابیر لازم را اتخاذ کند./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات