۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۵۸۷۷۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان:

شبکه امامزادگان منسوب به امام سجاد در هرمزگان فعال می‌شود

شبکه امامزادگان منسوب به امام سجاد در هرمزگان فعال می‌شود
حجت الاسلام مهدیان گفت: همزمان با برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد، شبکه امامزادگان منسوب به آن حضرت در استان هرمزگان فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از هرمزگان، حجت الاسلام حسین مهدیان امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این رخداد فرهنگی معنوی، به آثار گرانقدر سیدالساجدین اشاره و اظهار کرد: امام زین العابدین(ع) علی رغم آثار ارزشمندی که برای ما به ارث گذاشته اند، اما در جامعه هم خود حضرت هم آثارشان مظلوم واقع شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدابیری که در قالب برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اندیشیده شده است، مخاطبین و مستمعین این کنگره در داخل و خارج از کشور با ابعاد شخصیت نورانی امام زین العابدین(ع) و نقش آن حضرت در احیا و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی پس از واقعه جانسوز عاشورا و آثار ارزشمندشان ازجمله صحیفه سجادیه و رساله الحقوق بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه مجموعه اوقاف و امور خیریه در دو حوزه در کنار عوامل کنگره خواهد بود، عنوان کرد: فعال کردن شبکه امامزادگان منسوب به امام سجاد(ع) در استان نخستین اقدام است.

وی با اشاره به اینکه پیش از فرا رسیدن ایام برگزاری کنگره ابتدا این امامزادگان به مردم معرفی خواهند شد، گفت: این شبکه همزمان با برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، فعالیت های تبلیغی و ترویجی خود را در بستر مجازی گسترش می دهد.

حجت الاسلام مهدیان بر پیگیری ستاد برگزاری کنگره برای ترویج فرهنگ وقف جمعی و مشارکتی با نیت نشر معارف امام سجاد(ع) تاکید کرد و گفت: مجموعه اوقاف نیز کمک خواهد کرد تا موقوفه یا موقوفاتی در راستای ترویج معارف سجادیه در استان هرمزگان به ثبت برسد.

حجت الاسلام محمد علی لبخندان، مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه نیز با قدردانی از مجموعه اوقاف و امور خیریه به جهت همراهی که در سنوات گذشته با ستاد برگزاری داشته است، گفت: مقام معظم رهبری در اوج شیوع کرونا، آحاد مردم را به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه توصیه فرمودند و این مهم بیانگر آن است که در سختی ها و گرفتاری ها آنچه برای جامعه ما آرام‌بخش خواهد بود توجه به ادعیه الهی و انسان ساز صحیفه سجادیه است.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین سپری شدن یک دهه از عمر مبارک کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، همگی باید تلاش کنیم تا رخدادی تاثیر گذار و آبرومند را رقم بزنیم.

گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) همه ساله همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در ۲۵ محرم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود./851/پ310/ب1

ارسال نظرات