۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۵۸۷۷۹

واکنش اتحادیه علمای لبنان و کمیته‌های مقاومت به راهزنی هوایی آمریکا

واکنش اتحادیه علمای لبنان و کمیته‌های مقاومت به راهزنی هوایی آمریکا
اتحادیه علمای مسلمان لبنان و کمیته‌های مقاومت فلسطین، اقدام غیرانسانی خلبانان آمریکایی در به خطر انداختن جان مسافران هواپیمای مسافربری ماهان را محکوم کردند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا به نقل از العهد، کمیته های مقاومت فلسطین با انتشار بیانیه اعلام کردند که اقدام جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران یک بی اخلاقی آشکار و به خطر انداختن جان صدها انسان بی گناه است.

اتحادیه علمای مسلمان لبنان نیز طی بیانیه ای تاکید کردند که اقدام تجاوزکارانه ایالات متحده آمریکا علیه سرنشینان هواپیمای مسافربری ماهان ادامه گام های غیرقانونی و بی احترامی مستمر سران این کشور به قوانین بین المللی و در نهایت به خطرانداختن جان صدها غیرنظامی اعم از کودک و جوان و سالخوردگان است.

در ادامه بیانیه آمده است: اقدام جنگنده های آمریکایی در تهدید هواپیمای مسافربری ایران که برفراز سوریه در حال پرواز بود باعث شد تا خلبانان آن هواپیما به منظور حفظ جان سرنشینان به سرعت ارتفاع را کاهش دهند امری که باعث مجروحیت شدید چندین مسافر ایرانی شد. تنها خداوند بود که جان مسافران را نجات داد و از وقوع یک جنایت دیگر جلوگیری کرد.

اتحادیه علمای مسلمان لبنان در پایان با اشاره به این نکته که شهروندان لبنانی هم از سرنشینان این هواپیما بوده اند و جان آنان نیز به خطر افتاده از دولت کشورشان خواستند تا هر چه زودتر با ارائه یک شکایت نامه به شورای امنیت موضوع را به طور جد پیگیری کنند و غرامت این اقدام تجاوزکارانه و خطا را از دولت آمریکا بازخواست کنند.

ارسال نظرات