۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۵۸۷۸۷
امام جمعه دره شهر:

آسمان، زمین و دریا جولانگاه اعمال تروریستی آمریکایی ها است

آسمان، زمین و دریا جولانگاه اعمال تروریستی آمریکایی ها است
امام جمعه دره شهر گفت: آمریکایی ها در ماجرای هواپیمای مسافربری ماهان نشان دادند که آسمان، زمین و دریا برای آنان جولانگاه اعمال تروریستی است.

حجت الاسلام محمدجواد قنبربیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام عنوان کرد: بیش از 4 دهه است که آمریکایی ها دست به هر توطئه ای زده اند که قدرت نفوذ ایران در منطقه و جهان را محدود کنند، ولی تاکنون عکس این قضیه را دیده ایم.

امام جمعه دره شهر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا هرازچند گاهی علیه ملت و نظام اسلامی  توطئه می کند، بیان داشت: آمریکایی ها در سالها و به ویژه در ماه های اخیر انواع و اقسام توطئه ها را علیه ملت ایران داشته و دارند و تهدید هواپیمای مسافربری «ماهان» ایران جدیدترین تهدیدات این کشور تروریستی است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: تعقیب و گریز هواپیماهای آمریکایی علیه یک هواپیمای مسافربری ماهان ایران در قاموس قوانین بین المللی چه معنایی به جز تروریسم می تواند داشته باشد.

حجت الاسلام قنبربیگی اظهار داشت: جان صدها مسافر بی دفاع که اکثر آنان را کودکان و سالخوردگان تشکیل می دادند عملا توسط آمریکایی ها به بازیچه گرفته شد، آمریکایی ها می خواستند با این کار خود پدافند دفاعی دولت سوریه را دچار اشتباه محاسباتی کنند و بهانه حضور طولانی مدت ارتش تروریستی آمریکا در منطقه را مهیا شود.

وی با تقدیر از تجربه و تبحر خلبان هواپیمای مسافربری ماهان گفت: بی شک اگر تجربه خلبان این هواپیما نبود، امروز شاهد یک فاجعه انسانی بزرگ به وسیله آمریکایی ها علیه ملت ایران، لبنان و سوریه بودیم.

امام جمعه شهرستان دره شهر خاطرنشان ساخت: آمریکایی ها در ماجرای هواپیمای مسافربری ماهان نشان دادند که آسمان، زمین و دریا برای آنان جولانگاه اعمال تروریستی است.

حجت الاسلام قنبربیگی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اگر این اتفاق بالعکس روی می داد و هواپیماهای جنگی ایران این اقدام را انجام می دادند، آیا آمریکا اینگونه سکوت می کرد؟! بی شک تمام هجمه خود را علیه این نظام و ملت به کار می برد.

این استاد حوزوی بیان داشت: باید دولت و دستگاه دیپلماسی ایران، این کار غیرقانونی که در نوع خود می توان آن را به یک جنایت جنگی تشبیه کرد را در مجامع بین المللی دنبال و پیگیری کنند، زیرا اگر این کار صورت نگیرید، شاهد افزایش گستاخی آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی خواهیم بود./1404/پ210/ب1

ارسال نظرات