۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۵۸۸۰۷
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت وحدت رویه در اجرای فعالیت‌های فرهنگی پیشگیری از کرونا

ضرورت وحدت رویه در اجرای فعالیت‌های فرهنگی پیشگیری از کرونا
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: موفقیت در مقابله با کرونا درگرو هم‌افزایی و اتخاذ سیاست واحد و وحدت رویه در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، امروز در شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل سالن جلسات مرکز خدمات سلامت بجنورد برگزار شد، ضمن اعلام دستور کارهای شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: با توجه به اینکه ویروس منحوس کرونا دخالت‌های زیادی در زندگی روزمره و فرهنگ روزمره مردم داشته است نیازمند ارتقای فرهنگ سلامت در استان هستیم.

وی با اشاره به ابعاد مختلف ویروس کرونا، افزود: قطعاً بحث هم‌افزایی، همبستگی و اتخاذ سیاست واحد و وحدت رویه در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه از اهمیت بسزایی برخوردار است که شورای فرهنگ عمومی در این راستا به‌درستی می‌تواند این موضوع را با هماهنگی و همبستگی را به انجام برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به افزایش همبستگی و کنترل پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا و ایجاد ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، تصریح کرد: در شرایط فعلی شاهد افزایش همبستگی ملی، تقویت روحیه جهادی و افزایش همراهی‌های مردم و دولت بوده‌ایم در حالی که از زمان شیوع ویروس کرونا همه مردم و هنرمندان تلاش کردند تا در بحث آگاه‌سازی و حساس سازی مردم نسبت به این موضوع ورود پیدا کنند.

فرخنده، در ادامه با اشاره به مسئله عفاف و حجاب که یکی از مسائل مهم به شمار می‌رود، از گزارش‌گیری کامل و رصد کامل از برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: 250 عنوان از اقدامات دستگاه‌های اجرایی از شش‌ماهه دوم 98 تاکنون جمع‌بندی شده است.

وی، با اشاره به اعلام جلسه ستاد هماهنگی بنیاد عفاف و حجاب استان گفت: بیشتر اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و اصالت بخشی به فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه گفت: بینش و رفتار مردم در پیشگیری از ویروس کرونا بسیار تأثیرگذار و مهم است.

احمد هاشمی شورای فرهنگ عمومی را ظرفیت بسیار مهمی در راستای آگاهی‌رسانی به مردم برای مقابله با ویروس کرونا خواند.

وی، از مردم خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای مقابله به ویروس کرونا به کادر درمان کمک کنند.

در ادامه اعضا به ارائه نظرات و پیشنهاد‌های خود در راستای چگونگی برون‌رفت از بحران کرونا و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناسبت‌های مختلف پرداختند.

گفتنی است؛ در این جلسه کلیپی از خدمات و تلاش‌های ارزنده مرحوم دکتر یحیوی فوق تخصص خون و آنکولوژی شهید مدافع سلامت پخش و از زحمات و تلاش‌های دکتر احمد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اهدا لوح تقدیر و هدیه‌ای به رسم یادبود قدردانی شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات