۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۶۵۸۸۶۲

مشارکت جمعی از طلاب حوزه قم در ارائه خدمات به بیماران کرونایی زاهدان

مشارکت جمعی از طلاب حوزه قم در ارائه خدمات به بیماران کرونایی زاهدان
طلاب داوطلب در یکی از بیمارستان‌های زاهدان در ارائه برخی خدمات پشتیبانی از قبیل غذا دادن، کمک به امور شخصی، فیزیوتراپی تنفسی و امثال آن به کادر درمان کمک می‌کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، 10 نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم با حضور جهادی در بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) زاهدان در حال ارائه خدمات پشتیبانی و حمایت های معنوی و روانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.

دکتر خلیل سلوکی، رییس بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) زاهدان ضمن تقدیر از حضور این طلاب داوطلب در بیمارستان اظهار داشت: این افراد در دو شیفت عصر و شب، در ارائه برخی خدمات پشتیبانی از قبیل غذا دادن، کمک به امور شخصی، فیزیوتراپی تنفسی و امثال آن به کادر درمان کمک می کنند و در راستای ارتقاء شاخص های سلامت معنوی نیز به ارائه خدمات مشاوره به بیماران مشغول هستند.

وی حضور این عزیزان را جلوه زیبایی از مشارکت و همدلی مومنانه و مشارکت نهاد روحانیت در عرصه خدمت به مردم برشمرد.

به گفته دکتر سلوکی همکاران پرستار؛ پزشک و سایر کادر درمان نیز از حضور این عزیزان استقبال کرده و از عملکرد انان ابراز رضایت می کنند.

رییس بیمارستان علی ابن ابی طالب علیه السلام با بیان این نکته که قریب ۵ ماه از درگیری مراکز درمانی با همه گیری کرونا می گذرد گفت: در این مدت کادر بهداشت و درمان به عنوان مجاهدان خط مقدم جبهه سلامت با تمام وجود در خدمت هموطنان بوده اند و در ادامه مسیر هم به همین گونه خواهد بود امّا از مشارکت داوطلبان و گروه های جهادی نیز استقبال خواهیم کرد.

وی موضوع ایمنی بیماران، کنترل عفونت در بخش های بیمارستانی و حفاظت از سلامت جهادگران و افراد داوطلب را ۳ موضوع مهم و حیاتی در این قبیل فعالیت های جهادی عنوان کرد و گفت: این گروه ۱۰ نفره قبلا در بیمارستان های استان قم نیز ارائه خدمات داشته اند ولی افراد داوطلب جدید قبل از ورود به بخش های درمانی باید آموزش های لازم در زمینه حفاظت از سلامت خودشان و سلامت بیماران و کارکنان را فرابگیرند.

شایان ذکر است ۱۰ نفر از طلاب علوم دینی و روحانیون شاغل به تحصیل در حوزه های علمیه قم فعالیت داوطلبانه خود در بیمارستان علی‌ابن ابی طالب ع زاهدان را از روز شنبه ۲۸ تیرماه شروع کرده اند و قرار است تا در یک دوره یک ماهه ضمن کمک به بیماران و کادر درمانی، آموزش های لازم را به داوطلبین بومی ارائه دهند.

روز گذشته دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با انتشار اطلاعیه ای از گروه های جهادی و افراد داوطلب خدمت در مراکز درمانی دعوت کرد تا با شماره تلفن های ۳۳۲۹۵۸۰۷ و یا ۰۹۱۷۱۰۵۷۵۳۳ تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات