۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۵۸۹۰۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تاریخ نماز جمعه با خون پاک‌ترین ائمه جمعه تطهیر شده است

تاریخ نماز جمعه با خون پاک‌ترین ائمه جمعه تطهیر شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تاریخ نماز جمعه با خون پاک‌ترین امامان جمعه تطهیر شده، ائمه جمعه‌ای که در بهترین جایگاه یعنی محراب عبادت به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آیین تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه و امامان موقت بجنورد، با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی سنت حسنه‌ای در ایران اسلامی به نام نماز جمعه راه‌اندازی شد که منشأ برکات و خیرات فراوانی شد.

وی با بیان اینکه برای برپایی و تقویت نماز جمعه در کشور خون‌های زیادی نثار شده است، افزود: شهدای پیشتاز انقلاب روحانیت هستند و در بین روحانیان امامان جمعه‌ای که هر کدام استانی را مدیریت می‌کردند در شهادت پیشگام و در پای این انقلاب شهید شده و ولایت را تقویت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: تاریخ نماز جمعه با خون پاک‌ترین امامان جمعه تطهیر شده، ائمه جمعه‌ای که در بهترین جایگاه یعنی محراب عبادت به دست پلیدترین انسان‌ها یعنی منافقان به شهادت رسیده‌اند و این درخشنده‌ترین برگ افتخار است.

وی افزود: باید به نسل جدید این فرهنگ را منتقل کنیم که نماز جمعه نماز پرهزینه‌ای بوده و بزرگانی را در پای این محراب از دست داده‌ایم تا امروز این آیین به این عظمت شکل گرفته و سبب عزای دشمن شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید تاریخ انقلاب و نماز جمعه و شهدای نماز جمعه را به مردم و نسل جدید یادآوری کنیم.

وی با بیان اینکه منافقان کوردل برخی از عزیزترین انسان‌های ما را در محراب نماز جمعه به شهادت رساندند، افزود: منافقان در نماز جمعه تهران قصد کرده بودند به مقام معظم رهبری هم صدمه بزنند و انفجار هم صورت گرفت؛ اما مقام معظم رهبری با وجود انفجار و شهادت چند نفر یک لحظه از تریبون عقب رفته؛ اما برگشتند و نماز جمعه را ادامه دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: تاریخ نماز جمعه با خون پاک‌ترین‌ها ممزوج شده است؛ ازاین‌رو همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی افزود: در خراسان شمالی هم از نخستین روزهای پیروزی انقلاب، آیت‌الله مهمان‌نواز به‌عنوان امام‌جمعه منصوب شد و بیش از 30 سال در این سنگر انجام وظیفه کرد و چراغ راه و مشعل‌دار این مسیر شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات