۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۵۸۹۰۸

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان چهارمین سوگواره عبرات برگزار می‌شود

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان چهارمین سوگواره عبرات برگزار می‌شود
آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان چهارمین سوگواره بین‌المللی عبرات و اولین دوره مسابقه اصحاب آخرالزمانی حسین(ع)، 6 مرداد در حرم رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سعید غضنفری دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، از برگزاری آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان چهارمین سوگواره بین المللی عبرات و اولین دوره مسابقه اصحاب آخرالزمانی حسین (علیه السلام) خبر داد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی سخنران این همایش است که دوشنبه شب 6 تیرماه برگزار می‌شود.

وی شعرخوانی حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی از شاعران برجسته کشورمان را از دیگر برنامه‌های این همایش برشمرد و افزود: این مراسم به صورت زنده از ساعت 23 شامگاه روز دوشنبه 6 تیرماه از شبکه 5 سیما از حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در مشهد مقدس پخش خواهد شد.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از ارسال بیش از 12 هزار اثر به دبیرخانه سوگواره عبرات در چهارمین دوره خبر داد و یادآور شد: بدلیل شیوع‌ گسترده ویروس کرونا، این برنامه بدون حضور برگزیدگان و به صورت مجازی برگزار می‌شود و جوایز برگزیدگان پس‌از اعلام، از طریق‌پست ارسال خواهد شد.

وی همچنین از رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره عبرات در این برنامه خبر داد و گفت: در مجموع بخش داخلی و بین الملل از بیش از ۱۰۰ نفر در این مراسم تقدیر خواهد شد.

گفتنی است، محورهای این سوگواره شامل داستان، سفرنامه، نقاشی،‌ فیلم کوتاه،‌ مستند،‌ خوشنویسی، تصویرسازی، آثار رادیویی و نماهنگ تصویری و صوتی بوده است که شرکت‌کنندگان آثار خود را با موضوع اربعین به این رویداد فرهنگی ارسال کرده‌اند.

ارسال نظرات