۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۵۸۹۲۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نماز جمعه در سلامت، امنیت و اقتدار ملی مؤثر است

نماز جمعه در سلامت، امنیت و اقتدار ملی مؤثر است
آیت الله نمازی گفت: نماز جمعه در سلامت و امنیت جامعه و خانواده، اتحاد ملی، مقابله و مقاومت با دشمن و آگاهی امت و اقتدار ملی، حل مشکلات و رسیدگی به نیازمندان موثراست.
آیت الله عبدالنبی نمازی به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در سال ۵۸، گفت: نماز جمعه ویژه پیامبر آخرالزمان بوده و یک نعمت است.

وی نماز جمعه را حج فقرا دانست و اظهار داشت: نماز جمعه یکی از هدایا و عطیه‌های عرشی و آسمانی است که خداوند نصیب امت مرحومه ‹‹پیامبراکرم›› کرده است.

آیت الله نمازی به برخی از شرایط نماز جمعه نیز اشاره و بیان کرد: اقامه نماز جمعه در مرتبه نخست از وظایف پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است و اگر در دسترسی به معصوم وجود نداشت نماینده‌ای از سوی ایشان عهده دار این وظیفه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، اقامه نماز جمعه را واجبی تعیینی دانست و اظهار داشت: نماز جمعه در هر مرکزی اقامه شود مکلفین تا شعاع دو فرسخی از چهار جهت، وظیفه دارند در نماز جمعه شرکت داشته باشند.

به گفته وی اگر کسی سه جمعه متوالی بر اثر کوتاهی و سبک شمردن، در نماز جمعه شرکت نکند مهر نفاق بر قلب او زده می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان‌ها غافل هستند و معصوم نیستند و خطا می‌کنند و نیاز به یادآوری و تذکر دارند، افزود: یکی از مکان‌هایی که انسان را متذکر و به تقوای الهی دعوت می‌کند نماز‌های جمعه است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به برخی از برکات نماز جمعه گفت: نماز‌های جمعه در دوران دفاع مقدس در محل اجتماع و اعزام رزمندگان اسلام برگزار می‌شد و بسیجیان از این پایگاه‌ها عازم جبهه‌ها می‌شدند.

به گفته وی نماز‌های جمعه در حقیقت ستاد پشتیبانی جنگ بود و کمک‌ها از محل برگزاری نماز‌های جامعه برای جبهه‌ها ارسال می‌شد.

آیت الله نمازی یادآور شد: نماز جمعه در سلامت جامعه، خانواده، امنیت جامعه، اتحاد ملی، مقابله و مقاومت با دشمنان و افزایش آگاهی امت و اقتدار ملی و حل مشکلات و رسیدگی به نیازمندان موثر است.
 
لازم به ذکر است، پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است./۱۳۰۷/ت210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات