۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۵۸۹۴۱
استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه:

دولت برای تحقق شعار «جهش تولید» کار خاصی انجام نداده است

دولت برای تحقق شعار «جهش تولید» کار خاصی انجام نداده است
استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: به عینه می بینیم که دولت برای تحقق شعار «جهش تولید» هیچ کار خاصی انجام نداده است.

حجت الاسلام علی سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: در این روزها شاهد فشارهای اقتصادی فراوانی بر اقشار جامعه به ویژه خانواده های کم درآمد هستیم.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: این وضعیت ناشی از بی تدبیری مسؤولان و مدیران دولتی است که نمی توانند بخش نامه های خود را به عمل درآورند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه تورم در سالهای اخیر بسیاری از صنایع کشور را به سمت تعطیلی و یا تعدیل نیرو کشانده است، بیان داشت: متاسفانه بسیاری از مراکز و کارگاه های تولیدی به علت عدم حمایت دولت و از سوی دیگر فراموش شدن آنها در این روزها حال و روز خوشی ندارند و این یعنی افزایش نرخ بیکاری.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند که این نامگذاری بار مسؤولیت دولتمردان را دو چندان کرده  است، ولی به عینه می بینیم که دولت برای تحقق شعار فوق هیچ کار خاصی انجام نداده است.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین بخش خصوصی در میانه این آشفته بازار اقتصاد کشور در حال نابودی است، ولی کسی از دولتمردان صدای آنان را نمی شنود.

وی با انتقاد از سیاست کلی دولت دوازدهم، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم تمام تلاش و انرژی خود را صرف سیاست خارجی کرده اند ولی هیچ چیزی در این حوزه عایده کشور نشده است و تنها چیزی که نصیب این ملت گردیده، افزایش فشارهای اقتصادی، تورم لحظه ای، از بین رفتن نظارت ها، نابسامانی بازار مسکن و... می باشد.

حجت الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرهنگ نیز در کنار اقتصاد به حاشیه رفته است، عنوان کرد: در کنار اقتصاد بیمار که محصول سهل انگاری دولتمردان است، شاهد بی توجهی کامل دولت به مقوله فرهنگ هستیم و این دو دست به دست هم داده اند و وضعیت کنونی را بر مردم و جامعه تحمیل نموده اند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه تلاشی برای برون رفت از این وضعیت از سوی دولتمردان صورت نمی گیرد، گفت: متاسفانه عملکرد دولت در بسیاری از بخش ها، عملکردی منفعلانه است. امروز وضعیت بازار در کشور کاملا از کنترل خارج شده است و این خود زمینه ساز بار روانی بر مردم شده است.

وی با تاکید بر اینکه این وضعیت به هیچ وجه در شان ملت مومن و انقلابی ایران نیست، اظهار داشت: حق ملت ایران رفاه و آسایش است، لذا وضعیتی که این روزها در جامعه شاهد آن هستیم به هیچ وجه در شان این نظام و مردم نیست، بنابراین از دولتمردان می خواهیم که از حاشیه به متن بیایند و اول وضعیت و مشکلات اقتصادی مردم را مشخص و حل کنند و سپس به دنبال سیاست خارجی باشند./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات