۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۵۸۹۸۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مراقب سم‌پاشی دشمن در لابه‌لای قصه‌ها و محصولات ویژه کودکان باشیم

مراقب سم‌پاشی دشمن در لابه‌لای قصه‌ها و محصولات ویژه کودکان باشیم
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر دقت فراوان در انتخاب محصولات فرهنگی برای کودکان، گفت: مراقب باشید در لابه‌لای قصه‌ها و محصولات ویژه کودکان سم‌پاشی صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و مسؤولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با اشاره به رسالت حساس این نهاد، اظهار کرد: تأثیر خدمت شما یک عمر با افراد باقی می‌ماند؛ زیرا نقش شما پایه‌ای بوده و فعالیت‌های شما فونداسیون شخصیت بچه‌ها را محکم می‌کند.

وی افزود: شما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خشت نخستین شخصیت فرزندان را تثبیت می‌کنید و درواقع معمار شخصیت انسان‌ها هستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه معمار انسان شدن احترام زیادی دارد و ازاین‌رو شما باید جایگاه خود را قدر بدانید، اضافه کرد: کودکان مانند موم هستند و شما می‌توانید روح و شخصیت آن‌ها را بسازید؛ به همین دلیل در عین حال که حساسیت کار شما بسیار بالا است، مسؤولیت شما هم بالا و سنگین است؛ زیرا مردم امانت‌های خود را تحویل شما داده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه انسان برای رشد در شئون مختلف نیازمند سه طعام جسم، فکر و روح است، اظهار کرد: غذای جسم همین طعام روزانه بوده و غذای فکر، علم است؛ بر این اساس کسی که علم و دانش و آگاهی بیشتری داشته باشد فکر او بازتر می‌شود.

وی با بیان اینکه غذای روح، ذکر و عبادت و معنویت است و باید کودکان و نوجوانان را با ذکر و عبادت آشنا کنیم، خطاب به مسؤولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود: تلاش کنید این سه غذا را کنار هم برای کودکان و نوجوانان داشته باشید و امکانات گسترش صفای روح و جان آن‌ها را مهیا کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر این سه تغذیه به‌درستی صورت گیرد بدون شک در آینده محصول خوبی خواهیم داشت؛ زیرا انسان موفق کسی است که ساختار شخصیتی شایسته‌ای دارد و اساس تربیت او به درستی چیده شده باشد.

وی افزود: بنا به تأکید قرآنی «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلی طَعامِهِ»، انسان‌ها باید به طعام خود دقت کنند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود به خوراک فکری و روحی بچه‌ها هم دقت کنیم زیرا کودکان ما در سن و سالی هستند که اگر در این دوران موضوع یا دانشی را یاد می‌گیرد این آموخته برای آن‌ها مانند سنگ‌نوشته ماندگار خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که علم انسان را تثبیت می‌کند هنر است، گفت: اگر می‌خواهیم پیامی ماندگار شود باید آن را در قالب هنر به مخاطبان عرضه کنیم و این اقدامی است که کانون انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید در انتخاب محصولات فرهنگی برای کودکان دقت فراوانی شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر قصه‌ای که به کودکان ارائه می‌شود مثبت و با محتوای ارزشی باشد خیلی کارایی دارد زیرا در اذهان کودکان ماندگار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مراقب باشید در لابه‌لای قصه‌ها و محصولات ویژه کودکان سم‌پاشی صورت نگیرد، خطاب به مسؤولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: قصه‌های قرآنی را به‌صورت ویژه برای کودکان کار و الگوهای قرآنی را به فرزندان معرفی کنید؛ زیرا قرآن کتاب سبک زندگی اسلامی بوده و انس با آن از دوران کودکی، فرد را برای تمام عمر بیمه می‌کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات