۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۵۹۰۰۶
رییس مرکز پژوهشی مبنا در گفت‌و گو با رسا:

دشمن به دنبال کاهش جرأت نظام در برخورد با مجرمان امنیتی است

دشمن به دنبال کاهش جرأت نظام در برخورد با مجرمان امنیتی است
دشتی درباره حمایت رسانه های معاند از مجرمان امنیتی گفت: دشمن برای از کار انداختن نظام جمهوری اسلامی ایران هر گونه روش و اقدام لازم را به کار می گیرد.

محمد تقی دشتی، رییس مرکز پژوهشی مبنا در گفت‌و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حمایت رسانه های معاند از تروریست ها را عملیات روانی خواند و گفت: دشمن برای از کار انداختن نظام جمهوری اسلامی ایران هر گونه روش و اقدام لازم را به کار می گیرد.

وی درباره انگیزه دشمن از حمایت تروریست ها ابراز داشت: رسانه های معاند به وسیله حمایت از تروریست ها به دنبال کاهش جرأت نظام اسلامی در برخورد با مجرمین امنیتی و بد نام کردن نظام اسلامی در مجامع بین المللی و در میان ملت ها هستند.

رییس مرکز پژوهشی مبنا اضافه کرد: دور کردن مردم از نظام اسلامی و کاهش هزینه های جرائم امنیتی از دیگر اهدافی است که رسانه های معاند به وسیله حمایت از تروریست ها دنبال می کنند.

وی با اشاره به حمایت برخی افراد در داخل از مجرمان امنیتی اظهار داشت: برخی از این افراد با مبانی فکری نظام اسلامی رابطه خوبی ندارند اما قسمت زیادی از این افراد جو زده شده اند و گول عملیات روانی دشمن را می خورند.

دشتی درباره افرادی که جوزده شده اند و از جنایت کاران حمایت می کنند، گفت: برای جلوگیری از جوزدگی، مسؤولان مربوطه، افراد جامعه را توجیه کنند که این کار سبب خنثی شدن عملیات روانی دشمن می شود.

رییس مرکز پژوهشی مبنا درباره مرز جرم سیاسی و امنیتی تصریح کرد: در قانون جرم سیاسی تعریف کاملی نشده اما چون مشخصات جرم سیاسی در قانون بیان شده است، می توان به راحتی جرم سیاسی را از جرم امنیتی تفکیک کرد.

وی درباره تفاوت جرم سیاسی و امنیتی بیان کرد: ویژگی اصلی جرم سیاسی این است که فرد مجرم انگیزه اصلاح امور بدون قصد ضربه زدن به اصل نظام را داشته باشد؛ اما در جرم امنیتی فرد مجرم انگیزه اصلاح امور را ندارد و قصد مجرم  تخریب نظام اسلامی است.

دشتی افزود: توهین و افترا به مقامات به خاطر مسؤولیتشان یا نشر اکاذیب در حوزه عمومی از مصادیق جرم سیاسی است و ترور، تخریب اموال عمومی، جاسوسی و گروگان گیری از مصادیق جرم امنیتی به شمار می رود.

وی درباره تبدیل جرم سیاسی به جرم امنیتی گفت: جرم سیاسی تبدیل به جرم امنیتی نمی شود بلکه ممکن است فردی که جرم سیاسی مرتکب شده است جرم امنیتی هم مرتکب شود./990/ت302/ق

ارسال نظرات