۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۵۹۰۳۵
حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با رسا:

کم کاری و عملکرد ضعیف دولت باید پیگیری قضایی شود

کم کاری و عملکرد ضعیف دولت باید پیگیری قضایی شود
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکر ضعیف دولت گفت: اگر دولت به درستی عمل کرده بود در حال حاضر کشور با این هجمه از مشکلات روبه رو نمی شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و گو باخبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره عملکرد دولت گفت: دولت از ارائه گزارش به مجلس طفره رفته و به دنبال گذر زمان است تا گزارشی به مجلس ارائه ندهد.

وی درباره شانه خالی کردن دولت از ارائه گزارش ابراز داشت: به دلیل این که دولت عملکرد مناسبی نداشته است؛ از ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی شانه خالی می کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملکر ضعیف دولت خاطرنشان کرد: اگر دولت به درستی عمل کرده بود در حال حاضر کشور با این هجمه از مشکلات روبه رو نمی شد.

وی افزود: راهکارهای مناسب قانونی برای پیگیری عملکرد ضعیف دولت وجود دارد که یکی از این راهکارها رسیدگی به گزارشات دیوان محاسبات از تخلفات دولت است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: کم کاری دولتمردان قابلیت تعقیب قضائی دارد؛ به عنوان مثال ناقص اجرا شدن قانون، توسط دولت را می توان در دستگاه قضائی مطرح و پی گیری کرد.

عضو هیأت رییسه مجلس یادآور شد: با توجه به توصیه‌ رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس، شیوه درست و قانونی سؤال از رییس جمهور و تذکر کم کاری و سوء مدیریت دولتمردان باید در چارچوب قانون باشد.

وی به عدم ارائه گزارش دولت به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر دولت از ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی استنکاف کند؛ مجلس وارد عمل خواهد شد و برخورد جدی با دولت خواهد داشت.

حاجی دلیگانی یکی از راه های مقابله با عملکرد غلط دولت را استیضاح وزرا خواند و گفت: اگر وزیری که به درستی وظیفه خود را انجام نداده است؛ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی استیضاح شود؛ عملکرد دولت بهتر و مفید تر خواهد شد.

وی مجلس یازدهم را انقلابی خواند و تصریح کرد: در حال حاضر اگر استیضاح هر یک از وزرا ضرورت داشته باشد و در مجلس مطرح شود؛ قطعا رأی خواهد آورد./990/ت302/ق

ارسال نظرات