۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۶۵۹۰۳۹
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

هیئات مذهبی در دینداری، کمک به همنوعان و رعایت بهداشت الگو باشند

هیئات مذهبی در دینداری، کمک به همنوعان و رعایت بهداشت الگو باشند
حجت الاسلام قمی گفت: قشر مؤمن، مداحان، روحانیون و هیئی‌ها ثابت کردند برای برگزاری مراسم مذهبی اهل مراقبت و ضابطه هستند، لذا باید در دینداری الگو باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی عصر روز گذشته، یکشنبه پنجم مرداد ۹۹ در مجمع مداحان، مرثیه سرایان و شعرای آیینی شاخص و جوان کشور که با حضور آیت الله صدیقی و حجت الاسلام باباخانی مدیرتشکل‌های سازمان تبلیغات اسلامی در مجتمع فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر«سرچشمه» برگزار شد گفت: برای اجرای دقیق اوامر رهبری مبنی بر برگزاری شکوهمند مراسم محرم، باید با رعایت قواعد و نکات بهداشتی، این مراسم را به بهترین شکل برگزار کرد.

قمی تصریح کرد: قشر مؤمن، مداحان، روحانیون و هیئتی‌ها در دوران کرونا ثابت کردند علاوه برانجام فعالیت‌های انسان دوستانه برای برگزاری مراسم مذهبی اهل مراقبت و ضابطه هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هیئات مذهبی در دینداری، کمک به همنوعان و رعایت بهداشت، الگو باشند تأکید کرد: باب خلاقیت باید برای برگزاری مراسم ماه محرم باز شود؛ اقامه عزای سالار شهیدان و راه اندازی دسته‌های عزاداری بارعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی نوعی خلاقیت است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید نکات بهداشتی با نهایت دقت، رعایت و اجرا شود تا شائبه‌ای به مجالس عزای ابا عبدالله علیه السلام وارد نشود و این موضوع دغدغه‌ اصلی ما در برگزاری مراسم محرم ۱۴۴۲ هجری قمری است.

قمی اشاره کرد: تلقی من این است که عده ای از مردم ترس دارند و عده‌ای دیگر می‌خواهند ترس ایجاد کنند، اما با مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانیم به بهانه جویی‌ها خاتمه دهیم و محرم امسال را با شکوه برگزار کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ما متعهد و ملتزم هستیم که سلامت و بهداشت جامعه به مخاطره نیفتد. همچنین مراسم سالار شهیدان را هم به بهترین نحو برگزار کنیم؛ بنابراین باید با هوشمندی و خلاقیت عزاداران بهانه به دست بدخواهان و دشمنان ندهیم./813/د102/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات